20-06-2016, 09:29 AM
(19-06-2016, 08:45 PM)stenstrupigen Skrev: Gå med det 2 - 3 gange om måneden bare 5 - 10 timer af gangen. Så har det det bedst ift. at det bare ligger stille i flere måneder i træk. Du kan da også gå med det hver dag, men pas på med vand. Er uret ikke vandtæt og er der en lille utæthed pga. glasset kan selv kraftig regn give lidt fugtkader i uret hvis du er uheldig. Så tåler det måske bedst støvregn. Iøvrigt et pænt ur synes jeg.Tak for tippet. Jeg har et Seiko Sumo jeg bruger som hverdags ur, og det har på intet tidspunkt været meningen at det skulle erstattes. Derfor vil det også kun blive brugt som dress ur. :)
(20-06-2016, 12:08 AM)P.N. Skrev: Jeg går med nøjagtig den samme model hver dag og er klar over at jeg ikke skal hverken bade eller dykke med det. Om du trækker det op eller lader det ligge i skuffen vil jeg mene er underordnet. Som pbr skriver er det en fremragende kvalitet og noget af det bedste Omega har produceret. Tilsyneladende er interessen voksende for disse modeller og dermed også priserne. Dit ur ser ud til at være i særdeles god stand og købsprisen synes jeg er yderst rimelig, også hvis det bliver nødvendigt med service indenfor en overskuelig fremtid. Var det mit ur ville jeg få skiftet glasset hvis der er en revne, det ville være ærgerligt hvis den smukke skive blev misfarvet af fugt.Sælger skrev at det er renset og justeret i år, men har ikke fået nogen papirer på dette. Jeg regner dog med at smutte en tur forbi krognos og få ham til at kigge på glasset. Håber at nå det i dag.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)