Impulskøb, Omega Seamaster DeVille
Enig med Dwindler her !!

Den Seamaster DeVille du har købt er et af de fineste, der er lavet i Seamaster serien i 1960´erne - Omegas værker i 500 serien er nogle af de bedste værker, som Omega nogensinde har lavet og særligt kassen i din model, er meget tæt og beskytter værket bedre end de fleste ure på den tid.

Kassen er med fast bagkasse - dvs. at bagkassen ikke kan skrues eller vippes af. Hvis man vil til værket, så skal man gå ind fra forsiden af uret, ved først at afmontere lynette og glas, for derefter at tage værket incl. skive og visere ud fra fronten. Det er selvfølgelig lidt mere besværligt og bør foretages af en urmager, men gevinsten ved denne konstruktion er, at man får en meget tæt kasse. Derfor ser man ofte at værkerne i disse ure er meget meget velbevarede.

Jeg har tidligere haft et tilsvarende ur i den periode, hvor jeg samlede Omega vintage. Mit var dog uden dato og med kaliber 550, hvilket jeg fandt ud af sandsynligvis skyldtes, at uret var samlet og solgt oprindeligt i USA. 

På disse tider havde USA en meget voldsom toldsats på færdigsamlede ure og på urværker (på værkerne var satsen stigende, desto flere safirlejer, der var i værket) og derfor importerede Omega USA i stedet værker og kasser for sig, eller producerede selv kasserne, hvorefter urene blev samlet i USA til det amerikanske marked. Det kaliber 550, der sad i mit ur, var netop med færre lejer i forhold til kaliber 563, der ellers normalt sad i den pågældende reference, og slap således med en lavere importtold.

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Impulskøb, Omega Seamaster DeVille - af Hyldager - 18-06-2016, 10:04 AM
RE: Impulskøb, Omega Seamaster DeVille - af pbr - 19-06-2016, 12:53 PM
RE: Impulskøb, Omega Seamaster DeVille - af P.N. - 20-06-2016, 12:08 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)