17-06-2016, 12:53 PM
Det ved jeg så udmærket men man er stadigvæk underlagt færdselsloven under
Udryknings kørsel, præcis som alle andre individer der færdes i trafikken på "normal" vis.
Der iblandt også at holde til højre når vej forløbet tillader det'
Nu ved jeg ikke om de rent faktisk kørte med lys og horn i dette tilfælde.
I så fald det ikke er tilfældet så er sagen jo endnu mere klar.
Politiet er jo ikke en stat i staten de har nogle beføjelser som vores lovgivning,
Alt efter hvem man spørger tydeligt definere, ligesom man som borger har nogle rettigheder.
Feks. Skal du ikke holde ind til siden før du er blevet forvist et stop signal,
Enten med tavle eller "slikkepind" blå blink i spejlet er i følge loven ikke nok,
Det betyder "kun" at du skal give plads til udryknings køretøjet ikke stoppe for det.
Nu ved jeg ikke om det er ændret men før i tiden skulle du ikke overdrage dit kørekort
Til politiet Hvis du blev stoppet skulle du fremvise det, hvorefter de så har lov til notere dine data,
Så den med at tage kortet med over i patruljebilen var rent faktisk ikke lovlig,
Men jeg ved som sagt ikke om det er ændret i dag.
Men en ting er teori en anden er praktik.
Jeg vil råde alle til at spille med hvis man bliver stoppet,
Du kan ikke vinde i en ret sag hvor det er dit ord med politiets,
Så meget er jeg ihvertfald overbevist om efter det utal af gange jeg er blevet stoppet,
Dog har jeg aldrig været i retten, dertil er min tid for kostbar.
Udryknings kørsel, præcis som alle andre individer der færdes i trafikken på "normal" vis.
Der iblandt også at holde til højre når vej forløbet tillader det'
Nu ved jeg ikke om de rent faktisk kørte med lys og horn i dette tilfælde.
I så fald det ikke er tilfældet så er sagen jo endnu mere klar.
Politiet er jo ikke en stat i staten de har nogle beføjelser som vores lovgivning,
Alt efter hvem man spørger tydeligt definere, ligesom man som borger har nogle rettigheder.
Feks. Skal du ikke holde ind til siden før du er blevet forvist et stop signal,
Enten med tavle eller "slikkepind" blå blink i spejlet er i følge loven ikke nok,
Det betyder "kun" at du skal give plads til udryknings køretøjet ikke stoppe for det.
Nu ved jeg ikke om det er ændret men før i tiden skulle du ikke overdrage dit kørekort
Til politiet Hvis du blev stoppet skulle du fremvise det, hvorefter de så har lov til notere dine data,
Så den med at tage kortet med over i patruljebilen var rent faktisk ikke lovlig,
Men jeg ved som sagt ikke om det er ændret i dag.
Men en ting er teori en anden er praktik.
Jeg vil råde alle til at spille med hvis man bliver stoppet,
Du kan ikke vinde i en ret sag hvor det er dit ord med politiets,
Så meget er jeg ihvertfald overbevist om efter det utal af gange jeg er blevet stoppet,
Dog har jeg aldrig været i retten, dertil er min tid for kostbar.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)