Dornbluth - Cal. CS. projekt 2 - Er det et ur?
#1
Hej Alle

Så er endnu 15 mdrs. ventetid gået, og jeg modtog i går mit Dornbluth projekt nummer to - endnu et 100% unikt ur!

Har det også denne gang været ventetiden værd - totalt!!  Icon_Up

Tankerne omkring projekt nummer to her var, at lade Dirks arbejde eller lade selve urets udformning og udtryk være en hyldest til uret som mandens genstand/tingest/smykke på armen, uden at man nødvendigvis skulle kunne aflæse klokken uden at arbejde lidt for det...  Icon_blink

Jeg tager alligevel tit mig selv i at have kigget på mit ur, uden at kunne nævne hvad klokken er bagefter...

Hvorfor faen er det sådan?

Der kan vel ikke være mange andre forklaringer på dette andet end, at jeg beundrer mit ur, for det stykke mekanik det er, og falder i staver over det, uden egentlig altid at bruge det til det reelle formål - nemlig at aflæse tiden....

- Måske jeg er mærkelig eller mere præcist... jo det er jeg jo nok, men jeg er så ikke den eneste med den "slemme sygdom uden kur" ved jeg - ingen nævnt ingen glemt!!  Icon_rygklap

Tilbage til uret!

Dirk synes at ideen var rigtig spændende ,og han ville gerne lave uret, der ikke er et rigtigt ur til mig!  Icon_sign

Mit valg af værk var igen et Non date Cal. CS. - jeg elsker de her store simple ure!

Denne gang i stålkasse og alt skulle udføres i sort bortset fra Dirks initialer og viserne der er i sølv!

Jeg har tidligere nævnt i anden tråd, at jeg kun gik 95% ind i konceptet - skulle det have været 100% så skulle viserne også have været sorte...
 - disse kan senere skiftes ved et evt. service! 

Uret er vanvittigt godt udført ned til mindste detalje og er virkelig et lækkert ur i alle henseender - YEAR!

Billederne er i vanen tro ikke de bedste, men jeg vil mene, at man kan se at alt efter vinklen på uret, så kan man kun se viserne og en sort baggrund....

Drejer man uret lidt så kommer dybden og alle skivens detaljer frem! 

Håber i får lidt ud af billederne - der skal nok komme bedre med tiden!

Så er der kun tilbage at nyde uret og ikke klokken? det næste stykke tid her for mig, dette bliver ikke svært!  Icon_blink

 - mon ikke at det gør vente tiden lidt lettere at komme igennem indtil Dornbluth projekt nummer 3 lander til næste år??

God weekend

Vh. Jon

PS:

For dem der ikke ved noget om eller ret meget om Dornbluth, så kan man læse mere i nedenstående tråd, der omhandler mit første Dornbluth projekt - Rose guld projektet med link her:

Dornbluth - Cal. CenterSecond - The one and only!:
http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...+-+the+one

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Avantismo
Svar


Beskeder i denne tråd
Dornbluth - Cal. CS. projekt 2 - Er det et ur? - af gmt-geek - 10-06-2016, 03:19 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)