Første (og sidste) Rolex Submariner
(24-05-2016, 06:59 PM)Matti Skrev: Mit spørgsmål lyder på, om der er nogle absolutte do's and don'ts jeg skal være særligt opmærksom på i forbindelse med køb af en brugt sub (eller SD). Er der årgange/modeller, jeg absolut skal holde mig fra? Er det blasfemi at få poleret uret op i tilfælde af, at det er slidt godt ned? Hvor ofte skal en ældre sub til service? Hvad er et nogenlunde fornuftigt prisleje (her tænker jeg også ift. komplet service)? 

Der er ikke nogle specifikke do's and dont's ift. årgange/modeller idet Rolex ure generelt alle er super kvalitet. Der er dog rigtig mange meninger om hvad der er det fedeste og min er at jeg (lige nu) foretrækker de tidligere modeller ift. de nyeste. Men som nævnt er der ikke noget rigtigt eller forkert - kun forskellig smag.

Om polering er blasfemi eller ej, er meget individuelt og jeg har et rimelig afslappet forhold til det. Når det så er sagt, så er det ikke det smarteste hvis man tænker værdi for samlere, hvor de fleste foretrækker upolerede ure.

Tidsintervallet mellem service er noget der er mange meninger om, men en tommelfingerregel kan være mellem 5 og 8 år, eller når uret viser tegn på et behov ved ikke at gå korrekt eller for lav gangreserve.

Prisen på service afhænger af hvor man får det lavet, men uafhængige urmagere ligger vel omkring 2k. hvis der ikke skal bruges dele og betydelig mere hvis man går til en AD (autorized dealer).
Svar

Beskeder i denne tråd
Første (og sidste) Rolex Submariner - af Matti - 24-05-2016, 06:59 PM
RE: Første (og sidste) Rolex Submariner - af KimT - 24-05-2016, 09:02 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)