Synkronisering af sekund og minutviser
Hej.
@Kim, tak, men når jeg har besøg af Torben kommer vi som regel langt omkring, det er jo faktisk også spændende for mig. Han (I) ser jo ofte tingene i et andet lys end urmageren gør, hvilket jo holder mig skarp. Lige der er Torben jo en Guds benådet dejlig urnørd at have besøg af... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil

@Geodoc, jeg må lige tilføje lidt hv spørgsmål til din række af spørgsmål:
Hvordan virker det?
Hvordan repareres det?
Hvordan justeres det?

Det er jo ofte hv-spørgsmålene der starter en fejlfinding i et ur, så husk endelig dem, i alle afskygninger.

@Joepete, du er velkommen til at kigge forbi, så vil jeg gerne føre dig ind i den spændende verden, det er at have med ældre ure at gøre, og hvilke problemer man ofte løber ind i, skriv en PB så finder vi nok en dag....
Du bor jo ikke så langt herfra, så vidt jeg husker....

@khbk, normal.....
Så kommer alle forbeholdene, da jeg ikke ved hvilken caliber vi præcis snakker om, har jeg skrevet ud fra det oftest forekommende.
Om 15 sekunder er meget, tja, som jeg vist skrev i mit svar, så er det sådan det er, så det går jeg ikke ind og kigger på. Det er her I ser tingene i et lidt andet lys end urmageren gør. Det er jo netop det der gør at jeg godt gider give af min viden... Icon_smil

Nårh ja så må Torben lige holde for igen.
@Geodoc, jo det er et eksisterende ur jeg omtaler, her prøver jeg jo bare på at beskrive nogle af alle de faktorer vi lige skal tage højde for inden vi kan udtale os om at nu er det hele klart. Det var jo bare nogle visere der skulle synchroniseres, og se hvad det bragte med sig af problemer, og så kan det da godt være en glemte et enkelt eller to problem der måske også lige er med uret, men det fik vi ikke at vide, for det var jo bar viserne der sku.....

Så bare husk næste gang i står hos en urmager og han bare siger, det skal renses....!
Kan han svare for sig, så skal det jo nok bare have et service, kan urmageren derimod ikke rigtig svare for sig, tja, jeg ville nok tage mit ur og finde en urmager der kunne forklare hvad der er galt.
Det der med at ure bare skal have en rensning, hvor har det dog ført mange andre problemer med sig... Icon_eek
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Beskeder i denne tråd
Synkronisering af sekund og minutviser - af Yoshi - 14-05-2016, 07:09 PM
Synkronisering af sekund og minutviser - af KimT - 15-05-2016, 10:24 PM
RE: Synkronisering af sekund og minutviser - af Lars - 16-05-2016, 08:03 AM
Synkronisering af sekund og minutviser - af KimT - 16-05-2016, 10:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)