03-05-2016, 12:07 PM
(02-05-2016, 10:50 PM)khbk Skrev: Nogle gange såden:
Andre gange lidt mindre ordentligt!
Men altid med omhu!
/
Kristen
Hehe ja sådan kan man jo også, jeg kan ikke, men man kan godt
(03-05-2016, 10:42 AM)Geodoc Skrev: Urenes opbevaring?
- Det er vel et spørgsmål om en hensigtsmæssig kasse(?) - Nedenfor ses et eksempel.
Kassen i sig selv, er beskyttet af et faconsyet velourbetræk, der er knappet på.
Befriet for velourbetrækket, ser kassen således ud.
Når kassen åbnes, er der adgang til - gæt engang - Nok en kasse.
Den ydre er landgangskassen, og den indre er brugskassen.
Her er brugskassens bagside, med flere etager af hængsler. Den kan altså åbnes i flere tempi.
Brugskassens øvre låg er åbnet, og viser uret under glas.
Her glaslåget løftet, og giver nu adgang til at sætte fedtede fingre på uret.
Ja OK! - Med et skibskronometer giver det stort set sig selv.
Men alle de bokse, som vi anskaffer urene i (vi er jo kuldrede med B&P)...
- når de først er anskaffet, viser de sig ikke særligt praktiske at opbevare uret i, og udgør et særskilt opbevarings problem.
Fra et gemme inderst i et pultekammer, fandt jeg noget display materiel fra Omega
Jeg tumlede lidt med det, og fik arrangeret en lille opstilling.
Det kunne måske være en ide, at finde et vitrineskab med glaslåger, og opbevare urene således?
Tror nok, at det kræver mere organisationstalent og ordenssans - end jeg kan præstere.
Jeg har set en samler gå ALL IN:![]()
Her er der endeligt noget, der ligner opbevaring og samtidigt giver "indblik til godterne".
Men AK NEJ - jeg har ikke fundet de vises sten, og hælder meget til "Kristens model".
Jeg ser frem til nogle geniale opbevaringsmåder, der både fungerer som betryggende opbevaring og med eksponering af urene.
Alternativt kunne jeg lægge samlingen om til 1 (skriver eet) armbåndsur, og resten er skibskronometre![]()
Med venlig hilsen - Geodoc
Super indlæg, det er spændende læsning! :)
Flot udstilling du har, Det må vel være et ebay fund? :)
Ja han er da virkelig gået all in med montren!
(03-05-2016, 11:20 AM)KimT Skrev: Jeg har haft en del forskellige kasser (søg på urkasse herinde og der vil være flere tråde) men foretrækker i dag læderruller af praktiske hensyn.
Fin rulle, de er sikkert rigtigt gode til når man skal rejse også.
Jeg havde ikke det store held, så jeg oprettede denne tråd, håber at I kan bære over med mig.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)