02-05-2016, 12:23 PM
(30-04-2016, 07:53 PM)khbk Skrev: Modsat AUDI og til dels BMW har M-B formået at bevare deres formmæssige identitet og genkendelighed, uden man er i tvivl om det er den ny eller den gamle model.
AUDI har jeg efterhånden opgivet at kunne identificere. Jeg har svært ved at se om det er en A4 eller en A6 og om der er den gamle eller den ny model. BMW har formeret sig så meget, at jeg også der har mistet overblikket over de mange modeller og varianter.
Efter min mening har Mercedes-Benz i dag et fantastisk design, som gør sig godt der hvor det tæller, nemlig på gaden.
Min W123 var den første med en antydet kilefacon. W222 og senest W205 har vendt denne kile om, så de nu har "The Dropping Line". Det ses tydeligt på, at håndtag på for- og bagdør nu sidder i ca. samme højde, hvor det bagerste tidligere sad højest.
Min klare favorit er den ny C-Klasse. Kabinen langt tilbage, forhjulene langt fremme og en elegant bagende. Der er noget klassisk 30'erne over disse proportioner.
Som Robert Lesnik siger: "Først proportion, så flader og til sidst detaljer".
/
Kristen
Sjovt du siger det, fordi der har jeg det faktisk stik modsat. Synes de nye (2016 modellerne) MB modeller ligner hinanden ALT for meget, modsat BMW og Audi. Men jeg er nok også mere Audi og BMW mand.
If you ain't using it, you abusing it!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)