Nu forstår jeg bedre
(26-04-2016, 08:36 PM)whoa Skrev: Uheldig behandling.. Men godt nok en smuk blomst! "bladene" ser ret kraftige ud! Men håber da du får held med din førstehjælp! Hvor har du tænkt dig at have den? 
Indendørs? Tænker bare hvis den bliver flere meter :-)

Sent using rock, paper scissor!
@whoa - ja der krydses fingre for den desperate redningsaktion.

Planten (busken/træet) skal ultimativt overvintre indendøre; og tiden må vise, om den kan klare sig udendørs på en dansk højsommer.
Hvis det lykkes, vil der først være et størrelsesproblem i løbet af 4-5 år; men lad os se.  Icon_thinking

Hvad IT-nørderi angår, så bliver det nu helt "flippet".
Jeg har gennem et års tid holdt min Echinocactus (Kuglekaktus ell. Guldkugle) overvåget med en såkaldt: Parrot Flower Power.
Det er en "plastik kvist", der stikkes ned i potten, hvorefter den overvåger Vanding, gødningstilstand, temperatur og solindfald.
Via bluetooth, holder den min mobiltelefon opdateret med observationer vedrørende planten.

På et tidspunkt modtog min mobiltelefon en mærkelig meddelelse med en hidtil ukendt jingle.
Det viste sig at være "Flower Pot'en", der meddelte mig, at min kaktus var overvandet - Please check drainage.
Advarslen blev ved at poppe op, indtil jeg havde "afstillet alarmen", hvorefter den meddelte, "9 timer til næste status"  Icon_bn

Min Plumeria har selvfølgelig også fået en sådan "plastik kvist".

İmage
Der er ingen interessante observationer for Plumeria (endnu); men eksemplerne nedenfor antyder hvordan.

İmage
Her er dagens registrering af solindfald, med meddelelsen, "Plant is Dormant" - altså plante i dvale, og for lidt sollys.

İmage
Her er den nøjere analyse af plantens behov for lys, i forhold til konstateret lysindfald.
... helt ærligt - Nu må det altså gerne blive ordentlig sommer  Icon_thinking

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Nu forstår jeg bedre - af Geodoc - 20-04-2016, 10:34 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af P.N. - 21-04-2016, 12:36 AM
RE: Nu forstår jeg bedre - af Geodoc - 21-04-2016, 08:08 AM
RE: Nu forstår jeg bedre - af bjorn_e58 - 26-04-2016, 08:22 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af Geodoc - 26-04-2016, 08:53 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af whoa - 26-04-2016, 08:36 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af Geodoc - 26-04-2016, 09:33 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af bjorn_e58 - 26-04-2016, 10:22 PM
RE: Nu forstår jeg bedre - af Geodoc - 26-04-2016, 10:58 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)