10-04-2016, 06:06 PM
(09-04-2016, 07:46 PM)Manson Skrev:(09-04-2016, 07:01 PM)pbr Skrev: Der sidder et i hvert af de led, som er taget af - urmageren kan bruge et af dem, så du kan få lænken sikret ordentlig.Det er slet ikke noget, man selv kan gøre som amatør? Jeg vil nemlig gerne have uret på på mandag. Men hvis det kræver faglig ekspertise, så venter jeg selvfølgelig.
Men jeg synes, at du bør forlange, at han skaffer én til dig uden beregning, idet der ellers vil mangle en til lænken og så vil det sidste led ikke kunne monteres igen, hvis du sælger uret til én, der skal bruge en større lænke.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Hvis du har de led "fjumregøjen" har afmonteret er det et spørgsmål om at presse en lænkestift ud derfra. Der er ofte en pil i den retning stiften skal presses ud. Det omtalte låserør( 1x3 mm. ca.) sidder i mellemleddet og det sidder ganske løst, derfor skal der være opmærksomhed omkring løsdele når lænken adskilles. Der er ikke brug for den udvidede kædestrammereksamen for at klare problemet. Det kræver dog lidt værktøj, lænkestiften er mellem 0,8 og 1,0 mm. så det kræver en spids i samme tykkelse for at presse en lænkestift ud og det er måske her det kniber med at finde noget velegnet i en almindelig værktøjskasse.
P.N.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)