10-04-2016, 06:00 PM
(10-04-2016, 05:29 PM)bcmb Skrev:Træls :((10-04-2016, 11:33 AM)khbk Skrev: Hvis man kun kender til lænker med stifter, og ikke kender Seikos system med stift og låserør, vil man ikke bemærke noget. Hvis man altså er en ufølsom kvinde, som slet ikke lægger mærke til de store forskelle, som dog er på de to systemer.
Men låserørene må jo stadig befinde sig på åstedet!
Så det er bare med at komme ned på knæ og lede, hvis de da ikke stadig ligger på arbejdsbordet.
Men de er pokkers små!
Historien bør dog få den (positive) konsekvens, at kvinden får en grundig indføring i Seiko-lænkens mysterier!
/
Kristen
De er møgsmå. Da jeg skulle tilpasse lænken på mit Seiko SDGM003, så tabte jeg et låserør lige ned på et langhåret tæppe... Det tog fandme 20 minutter at finde.
Jeg må bare krydse fingre for at butikken er behjælpelig i morgen. Ellers må jeg selv købe nogle nye låserør.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
(10-04-2016, 11:43 AM)pbr Skrev: Nu skal vi selvfølgelig også forsøge at være fair (jeg skriver udtrykkeligt "forsøge") - der er tilsyneladende alene tale om en uvidende salgsassistent (køn er ligegyldigt i den sammenhæng), som har forsøgt at hjælpe dig, da du var i butikken lørdag formiddag.Jeg skal selvfølgelig nok holde jer orienteret :)
Hun burde straight up have sagt, at du måtte vente på at urmageren kom på arbejde på mandag, hvis hun ikke mente, at hun kunne gøre det forsvarligt på et urmærke, hun tydeligvis ikke har forhåndskendskab til.
Men hun har åbenbart ment, at hun var i stand til det - og hvis hun blot er vant til lænker med almindelige stifter, der skal bankes i, så kan jeg godt mønstre en vis (mindre portion) forståelse.
Dér hvor kæden hopper af er:
1) Hvorfor ser hun ikke, at der falder små låserør ud på bordet/bakken, når hun udfører arbejdet (medmindre da, hun sidder og fedter med det uden at holde lænken ind over bordet.
2) Hvorfor undrer hun sig ikke over, at stiften går så let ind i leddet igen, da hun samler lænken - hvis ikke man har låserøret på plads, så kan man bogstaveligt lade stiften "falde i", i modsætning til lænker med gammeldags stifter, hvor den skal bankes i med en hammer.
En helt igennem træls oplevelse, som ødelægger glæden ved et nyt ur !!
Jeg er så spændt på, hvad urmageren vil gøre mht. at skaffe nye låserør, hvis han ikke er Seiko forhandler - man må håbe, at han er på god fod med den lokale Seiko forhandler !!
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)