U-Boat Chimera og andre modeller af mærket
Ok ja, da er der plads til forbedringer, men skulle de til at lave inhouse stiger prisen jo også, og måske er det derfor de holder sig fra det. Man kan sige at de koncentrerer sig meget om kassedesign og kasse materialer. En del highendmærker koncentrerer sig mere om værkerne og nogle med begge dele i mere eller mindre grad. Priserne er så også derefter.  

Men i praktisk brug så mærker man nok ikke meget til om man har Grand Seiko på eller Rolex eller Omega eller U-boat på. Ligger de inden for + 2 til + 5 sekunder, så går de jo bare stort set ens uanset inhouse eller ej. Inhouseværker er jo ikke nødvendigvis bedre. Dog med de nye Rolexværker slår de, mht performance over tid, nok andre mærker hvis der først kræves service efter 10 år. Det er jo lang tid for en producent at skrive 10 år, når de fleste andre skriver 3 - 5 år. Ja men får hvad man betaler for, men man må heller ikke glemme at hvis et ur til 10.000 kr har kvalitet 5 på 10 skala, ja, så ved et ur til 20.000 kr får man ikke dobbelt kvailtet. Måske går man så op til 6 - 7 på skalen. og 30.000 kr ur 7 - 8 på skalen. Orenture til 1.500 kr og Seikos til 2.000 kr ligger måske på 2 - 3 på skalen, så kvalitet kan jo blive for dyrt købt, men alt dette her tror jeg nok alle kunder ved. Jeg føler at folk ønsker et vist niveau og betaler så det det koster. Jeg har hørt at lang de fleste som køber Omega og Rolex især er folk, som ikke goder købe ure igen. De køber 1 ur og går stort set med det resten af deres liv. Vi som ikke gør er nok kun 3 - 5 % af hele den købne forsamling :)

Ift til den pris man i virkeligheden betaler synes jeg nok at alle ure taber en del. Rolex er jo en af de få, som taber mindst, (isæt sportsmodellerne), men tjaa. Hvis man bekymre sig om tab køber man for dyrt ind efter min mening. Der er brugtmarkedet jo godt for disse bekymrende individer.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af stenstrupigen - 07-04-2016, 07:42 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:10 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:27 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af LIVETS - 27-01-2015, 11:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)