U-Boat Chimera og andre modeller af mærket
(06-04-2016, 07:26 PM)nuri58 Skrev: En Picasso koster vel også og den har slet ikke et værk i sig end sige lavet af dyre materialer Icon_lol Jeg tror det går på om man ser det som et samler eller investeringsobjekt, eller om det er en livsstilsting med en signalværdi.

Værkerne i U-boat - men er det ikke dem Breitling gør brug af i vid udstrækning (valjoux 7750)? Breitling gør mere ud af dekorationen (som så lukkes inde så det i sidste ende kun er urmageren der kan nyde det). Hvis jeg ikke tager fejl så er der vel ikke mange urmærker som er det værd de koster (en Rolex står vist ikke i mange hundrede dollar at producere når man ser bort fra værdien af ædelmetaller og de helt specielle modeller). Så sælges de fleste ure ikke for det markedet er klar til at give? For mig at se så har Fx Rolex, Omega og Breitling -  alle mærker der nærmest spytter serieproducerede ure ud i milliontal årligt - har formået at brande sig og det giver vel værdien og ikke en bedre håndværksmæssig udførsel (igen ikke de helt specielle modeller)? Så opstår prisforskellen på U-boat og disse så ikke ved den forskel, der ligger i værkernes finish og prestige?

Men værkerne i u-boat er vel stadig kvalitet og koster ikke en formue at få serviceret da enhver "rigtig" urmager kan klar opgaven og skaffe reservedele. I øvrigt brugte Rolex også Valjoux 7750 flittigt inden de købte et firma der lavede urværker (og vupti var det inhouse og prestige da det var inhousedesign Icon_e_biggrin1 ).

Personligt er Breitling for mig for meget bling, så det er ikke noget jeg bryder mig om at tage på, men jeg har da respekt for Breitling, det er bare ikke mig. Jeg har mine ure som noget jeg bruger og glæder mig over, hver gang jeg ser på dem - og måske at jeg ikke ligefrem ser andre med noget der end ligner.
You could say that no watch is worth what you pay for it.And you would be both right and wrong at the same time.Branding is important for resale price,and so is quality.You cannot compair the quality of ETA calibers in such a simple way.They come in so many grades of quality and finish.The quality in a Brietling or Omega Watch is streets ahead of what you find in a U-Boat.Brietling is not my favorite brand,in fact i do not like most of them.But they are a real watchmaking brand,that have made some of the greatest classic watches the world has seen.
                                  Why some of us have to put down one watch,at the expense of another is wrong in my opinion.I think it is okay to compair the quality and what you get for your money.Peace on those who like U-Boat,but it does not change the fact that most people think they look ridiculous on most peoples wrists.I am not saying this to put them down.I am saying it because everything i have read or heard about them tells me this.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af willy - 06-04-2016, 09:07 PM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:10 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:27 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af LIVETS - 27-01-2015, 11:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)