U-Boat Chimera og andre modeller af mærket
(05-04-2016, 11:57 PM)Joepete Skrev: Jeg personligt overhovedet ikke U-Boat urene - slet ikke de, i den dyrere ende. Producenten er, efter min mening, rent design, og sjældent spændende indhold på værk siden. Når man så medtænker det gigantiske tab, man inkasserer ved ny-køb, går jeg helt kold. Fint, at vi er entusiaster, men vi behøver da ikke købe med hovedet under armen! (?) Gør vi det, opretholder vi jo netop producenter, der udelukkende fokuserer på form, og ikke tænker indhold. Tingene hænger jo sammen!

Der er ikke gigantiske tab ved køb af u-boadsure når de er på tilbud i forvejen med 30 - 50 %.

Dog sker det uhyre sjælent i fysiske butikker hvor du kan få vel 10 - 15 %.

Ham der købte det første ur fra mig solgte det for 20 % under det han havde givet efter 10 måneder.

Dog 45 % ift listeprisen.

Af de 5 jeg har solgt har de 2 ønsket sig et u-boat i 8 - 10 år. Man bør jo sælge 100 for at se en god tendens, men en del ønsker ikke at sælge. De nøjes med 1 - 2 ure hvoraf det ene er U-boat, hvis det er det de har købt.

Nej værkerne er ikke noget særligt, men er dog highend standardværker af god holdbarmæssigt kvalitet, (ikke finish), med meget fin justering. Typisk + 2 til + 6 sekunder i døgnet. Det særlige er Uboat kasserne i matrialerne tungsten og sølv. Bronze er ikke noget særsyn mere og slet ikke guld. En pige købte et 50 mm til sig selv + 2 år senere et nyt Explorer. Hendes håndled var mellemstort., (måske 14 - 16 cm). Hvis man er glad for positive komplimenter fra kvinder mht ur, så tiltaler U-boat en del kvinder åbenbart pga. størrelse og design.  Jeg må sige at den slags opmærksomhed, som jeg også har fået en del af pga mit u-boat ur har jeg ikke brug for. Jeg er mere den "stille" type. 

Mht Breitling så vil jeg tro at ved køb af nyt til listepris, samt Omega, går der også en del tab til, men ikke så meget som u-boat hvis det købes til listepris. Nu er det jo sådan at langt langt de fleste ikke køber ure for at sælge igen. Ihvertefald ikke i lang lang tid, hvis de da endeligt vil sælge. Da jeg var i bitik med vores topmærker Chopard og Omega plejede at kalde Omega for verdens dyreste discountmærke. Under krisen blev de solgt med 20 % rabat nogle steder. Men sådan er det jo nok der er så mange sælgere af dem. Nu er der jo reduceret noget i dem de sidste 5 - 7 år.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af stenstrupigen - 06-04-2016, 09:41 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:10 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af Black Seal - 26-01-2015, 12:27 AM
Re: U-Boat Chimera og andre modeller af mærket - af LIVETS - 27-01-2015, 11:47 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)