What are complication watches really worth
For mig kan komplikationer være udmærkede, så længe de har et praktisk formål.  Og jeg har som eksempel svært ved at se det praktiske formål med en perpetual kalender; jo, det er da smart, at der aldrig skal stilles dato, men det kræver jo, at det aldrig går i stå!  Jeg får nok på hattepulden for at sige det, men jeg har det lidt på samme måde med tourbillon.  Begge dele er, som Willy siger, gode til at vise, hvad en producent formår, og nørderne kan samles omkring dem og sige nææhh og åhh, og det er da fint nok.  Bare ikke på min arm, heller ikke selvom jeg havde midlerne til det.  Equation of time er da også uendelig ligegyldigt; det er altså ikke så afgørende om man er lidt før eller efter solen, og iøvrigt viser den kun rigtigt på ganske bestemte længdegrader.

Men Willy, de meget komplekse ure bliver kun lavet, fordi de bliver solgt.  Så nogen køber dem, nogen giver millioner for et ur, og det skal vi da ikke beklage. Mon ikke lidt af den viden og erfaring, producenterne bruger på at lave det meget komplekse også kommer os andre til gode?  

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: What are complication watches really worth - af Gert - 04-04-2016, 10:38 PM
RE: What are complication watches really worth - af Gert - 05-04-2016, 09:26 AM
RE: What are complication watches really worth - af bjorn_e58 - 05-04-2016, 06:38 PM
RE: What are complication watches really worth - af Gert - 05-04-2016, 07:53 PM
RE: What are complication watches really worth - af Gert - 05-04-2016, 08:59 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)