Movement caliber C01.211 - hvor billigt kan man producerer
(31-03-2016, 12:06 PM)Miwes Skrev: I forbindelse med en fødselsdags-gave der ligger og venter, indkøbt af min kære hustru, har jeg undersøgt lidt omkring dette Tissot og det automatiske værk.

Billedet af uret er lånt på nettet 

İmage

Som jeg har forstået det, har Tissot fået ETA til at bygge et lavpris produkt til masse-produktion og værket er et C01.211 og med kun 15 jewels og lidt ekstra plastik dele, kan man jo tænke hvad man vil, og er vi så ikke nede og skrabe bunden og var det bedre med et quartz-værk af lidt bedre kvalitet....? set i lyset af at der ofte skal lyde et hurra for det automatiske værk....??

Hvordan har i det med noget sådant og kan man overhovedet forvente sig noget som helst af sådan et værk.

I kan sikkert godt forstå den situation at man som ur-elsker får en gave og på en og samme tid kryber der en lille mand op og prikker til en angående kvaliteten og man får lidt røde øre  Icon_flov

Eller er man blot blevet en forvendt bruger af ure og i virkeligheden et utaknemlig skarn  Icon_head
There are plastic parts in one of the greatest chronograph calibers ever made,the Lemania 5100.This sits in watches made for space travel,like the Omega speedy and the Sinn 142.The proof of the pudding is in the eating.I do not know much about your caliber,but plastic parts do not mean it is a bad one.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Movement caliber C01.211 - hvor billigt kan man producerer - af willy - 31-03-2016, 02:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)