12-03-2016, 04:03 PM
(08-03-2016, 07:30 PM)dwndler Skrev: Jeg sælger stadig ure og har par Seamaster De Ville'er til salg så vil nødig sige noget om indkøbspris. Du kan evt. tjekke priserne på dba og chrono24.
Service af uret bør inkludere at skille værket af, rense det, smøre og samle det igen. Om du vil have glasset poleret eller skiftet (nogle gange er ridser for dybe for polering) må du aftale med urmageren. Samme gælder for rensning af kassen dog vil jeg mene, at dette bør være inkluderet at få kassen renset i ultralydsbad er ikke det hel store for urmagere.
Remme koster fra ca. 200kr. og op efter hos de fleste urmagere. Sandsynligvis billigere på nettet og jo mere du går efter mærke eller materiale (alligator, struds, firben ol.) jo højere pris.
"Jeg har - åbenbart i modsætning til andre rookies - ikke noget imod en god gang patina. Det klæder kun et gammelt ur, at det ikke ser fabriksnyt ud, synes jeg."![]()
![]()
Jeg endte med at byde på begge ure. Og heldigvis fik jeg uret i stål. En glædelig overraskelse var, at der ikke var rust men blot snavs på uret. Og det værste var faktisk tørret væk, da jeg modtog uret med posten. Hvorfor hverken auktionshuset eller sælger har valgt ikke at fjerne snavset, inden auktionsbillederne blev taget, er mig en gåde.
En anden positiv overraskelse var remmen, som er helt original og i pæn stand, hvilket spændet også er! Super.
Jeg har netop indleveret uret hos urmager Bo Mølbak, som gav mig et tilbud på omkring 2000 for service og et nyt glas. En pris, der umiddelbart virker helt fair. Så nu venter jeg blot på at få det tilbage i knivskarp tilstand.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)