Navigationsursæt til det tyske artilleri ca 1967.
mjaa - jeg har dem ikke på i fysisk forstand, men de har været min ønskeliste siden engang i 2012, og min ventelisten siden Juni 2015. Sidste uge oprandt så dagen hvor sælger holdt sit ord og idag er så dagen hvor ventetiden slutter og to stk bundeswehr Hanhart Rattraprante stopure samt den originale kasse dumper ned mit skrivebord. Jeg er derfor helt oppe at ringe over at jeg igen har købt noget gammelt skidt for en mindre formue, og da jeg allerede ejer de tilhørende Hanhart / Junghans chronografer kan jeg fuldende sættet urmæssigt:

6675-12-140-9136: Ursæt til navigation for Bundeswehr artilleri
2 stk 6645-12-137-2101 (Hanhart stopur med rattraprante)
1 stk Junghans J88 eller Hanhart 417.

de to stopure kører silkeblødt i start/stop - det er for fed en fornemmelse at sidde med sådan noget kvalitetsværktøj mellem hænderne - og rattraprante er über cool :)

Kassen er produceret i sept 1967 og er ganske fint foret til de to stopure samt den tilhørende chronograf. Det skal bemærkes  at udskæringen til chronografen ikke passer til den gængse "bund-rem" med læderflap bagpå, men er designet til de tidlige bund remme uden flap eller til metal flex-remme.

İmage

İmage

İmage
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Navigationsursæt til det tyske artilleri ca 1967. - af longbear - 05-03-2016, 12:39 AM
RE: Navigationsursæt til det tyske artilleri ca 1967. - af Bjørn H. - 06-03-2016, 05:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)