29-02-2016, 09:45 AM
(28-02-2016, 11:48 PM)KimT Skrev:(28-02-2016, 11:26 PM)runzuk Skrev: Jeg har noget imod forskellige folks udtalelser omkring billige ure. Deri ligger der en forskel - HUGH
Hvis du tror det handler om prisen, så læser du ikke hvad folk skriver. Jeg har f.eks. selv flere billige ure, som i øvrigt er blandt mine favoritter og som jeg har masser af godt at sige om. Flere af disse ure er faktisk også billigere end flere modeller fra f.eks. Steinhart, men det er Steinhart jeg skriver dårligt om selvom at de er dyrere. Det handler altså IKKE ikke om prisen, men om det faktum at størstedelen af deres ure er efterligninger af andre fabrikanters ure. Det virker som om at du prøver at få det til at handle om prisen for at retfærdigøre at kalde andre for snobber ved at fordreje det der egentlig skrives/menes.
(28-02-2016, 11:37 PM)runzuk Skrev: Jeg syntes ikke at du er en snobJeg har jo netop gang på gang lagt vægt på at sige, at jeg reagerer på folks nedladende måde, at omtale diverse urmærker på. Eksempelvis Invicta og Steinhart. What's the deal? Hvorfor fanden skal man det? Jeg sviner sku da ikke folk til fordi de render rundt med et Rolex eller Tissot for den sags skyld!
Du må skam gerne kalde mig en snob idet jeg absolut heller ikke har noget godt at sige om de Steinhart modeller der efterligner andre mærker, uanset hvilken kvalitet de er i og hvilke værker de er udstyret med (og det har INTET med prisen at gøre). Og jo, sådan som du tit skriver, så kommer det ud som om at du skriver grimt om folk i den anden ende af argumenterne, Det er muligt at du ikke mener det således, men sådan læser jeg det (tit).
Men det behøver vi ikke jokke mere rundt i, jeg skal nok blande mig udenom fremadrettet
Vi har jo åbenlyst forskellige tolkninger på det skrevne. Fair nok.
Der er i mit perspektiv en hardcore kerne herinde, som ikke anerkender diverse mærke. Det skræmmer sku folk væk. Har på tidspunkter selv været fraværende pga denne problemstilling.
Og sådan opfatter jeg det. Har du et Rolex så sidder en stor del og bliver små liderlige. Undskyld sproget. Har du andre anerkendte mærker og især store divere + 45mm, så flyver det rundt med negativt ladet ord.
Smider du et Steinhart, Invicta eller TW Steel på så bliver man stenet.
Så jo, Gu er der mange snobber herinde i dommer panelet
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)