28-02-2016, 11:39 AM
(28-02-2016, 10:38 AM)Lars Skrev: Hej.
Nu har jeg ikke læst hele tråden......den er for lang og sikkert en masse fnidder...???
Jeg vil blot invitere alle de personer der mener de ikke få noget ekstra i et High-end ur, til at komme på et weekend ophold, så kan man selv prøve at få lov til at polere lidt skruer, rense et messingværk og samle det uden fingeraftryk, for så er det en ommer, vi kan komme rundt omkring mange ting lige fra chartoner til bare indgribningen i urene, har indgribningscirkler så det kan prøves i det virkelige liv. I det hele taget komme lidt rundt om alt det som folk er så kloge på, så må vi jo se om de har noget at have det i.
Blot en invitation, der er plads til to ad gangen hvis i kan overnatte i samme rum.... Ellers er det enkelt mandskurser......
Mvh
Lars
Jeg betvivler ikke at der er forskel på finish på et high-end mærke kontra entry-level.
Der hvor kæden hopper af for mig er når der sidder et standard eta 2824-2 i et ur til over 25000 kr ( eksempelvis Kobold - fedt ur iøvrigt ).
Så kan vi snakke om kasse finish etc. I don't care. Man bliver snydt. Man betaler for mærket fremfor værket.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)