17-02-2016, 09:26 PM
(17-02-2016, 12:14 AM)bjorn_e58 Skrev: Du nævner selv dato, tror du, du kan undvære den?
Jeg har før været overbevist om, at jeg ikke ville kunne undvære dato i et ur - men når jeg tænker tilbage på da jeg havde min 5513, hvilket var et ur jeg (for mit vedkommende) havde i længere tid end de fleste af mine ure, så er jeg kommet frem til, at jeg godt kan undvære dato.
Jeg stillede mig selv det spørgsmål, hvornår jeg egentlig sidst havde brugt at aflæse datoen på uret, uden at jeg ville have haft et alternativ som min telefon eller hvis jeg sad foran en computer .............. og svaret var, at jeg faktisk ikke kunne huske det.
Lets face it .......... en dato på en urskive er i laaaangt de fleste tilfælde en æstetisk øjebæ !
Så jeg risikerer det og prøver Exploreren selvom den ikke har dato
Fsv. angår Milgauss, så er det et flot ur - men det har aldrig rigtigt "talt" til mig !! Jeg er slet ikke til alle de farver og zig-zag sekundvisere osv. ........... og de modeller som ikke er så farvestrålende, finder jeg til gengæld kedelige
Så er jeg meget mere til det fascinerende spil mellem en matsort skive og skinnende 3-6-9 i hvidguld ! Det er i mine øjne både smukt, men også "no-nonsense" !
Men der er stadig en ganske lille nagende tvivl om jeg i stedet skulle gå efter det "sikre valg" som en no-date Sub ville være
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)