11-02-2016, 06:53 PM
(11-02-2016, 04:31 PM)JLarsen Skrev: Er også ret hooked på seamaster 300m, har faktisk overvejet at gå op og betale ca. 17.000 for en chronograf-version, det er bare pisse lækkert![]()
Hvor ofte skal et automatisk ur til service, og hvad koster det ca. ?
Stenstruppigen er altid rundhåndet når det drejer sig om priser af eftersyn.
Vores medlem P.N. som er urmager skrev her fornylig, i en anden sammenhæng om priser af eftersyn.
"Mekanisk automat med dato, fra kr. 1.000 til 1.500 hos en uautoriseret urmager". (mit citat frit fra hukommelsen)
Jeg blev virkelig glad af at læse det.
Egentlig et af fagets professionelle som giver et forståelig fingerpeg om priserne for eftersynet.
Alt for mange her har en fin forståelse for det at man skal betale 2 - 5 dobbelt for service af sit ur.
Når jeg skrev sidst om niveauet af de samme priser var her et kor af grædekoner som ville straks have links som kunne dokumentere mine "overdrevne fantasipriser".
Altså, et nyere automatværk kan man vist sætte service intervallen op til de ca. 10 år - eller - når uret fortæller om behovet ved f. eks. at begynde at tabe eller når gangsreserven bliver kortere end de normale 38 - 42 timer.
Og om prisen: De fornævnte kr. 1.000 til 1.500. Og for at gøre opgaven lidt nemmere, måske kr. 1.000 til 2.000, ekskl. evt. dele.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)