Søger inspriration og hjælp til første ur
Jeg synes, at der er mange gode bud i den klasse. Jeg kan klart anbefale dig at købe brugt da du ganske enkelt får mere for pengene. Du kan trygt købe ved et række anerkendte brugtsælgere her i DK - se forum om good/bad guys.

Personligt ville jeg sige, at et Longines Legend Diver er et fedt dykkerur, som du kan købe næsten nyt i den prisklasse. Oris (T1) laver også nogle meget flotte og fine ure i den prisklasse. Ure, der er meget mere robuste og tunge i designet. Anonimo som er et mærke er knyttet til panarai har også i millimetri klassen fede ure i dit budget. Hvis du er til micromærker herunder til japanske mærker fx seiko kan du få rigtigt meget for pengene. Så der er virkelig et hav af muligheder. Omega laver selvfølgelig også fine ure, men når det ikke skal være vintage tænker jeg det kan være svært at finde et omega til 10K uden at det er Quartz (hvilket også er ok, men personlig sætter jeg mest pris på et automatik ur = smag og behag og mange meninger om den sag som du kan se her på forummet). Hvis du køber et ur i 10K klassen og vil sælge det om 5-10 år er det min erfaring, at du som altovervejende hovedregel må regne med at tabe på uret, mm du lige rammer noget helt særligt. Omega holder priserne ok og er ligesom Rolex nok et af de urmærker, der generelt er gode muligheder for at kunne sælge igen.

Mv
MIC
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Søger inspriration og hjælp til første ur - af MIC - 10-02-2016, 09:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)