Service skåret ud i pap? (ETA)
Ang. Kinesernes kunnen, ja de kan lave kvalitet, når de får hjælp til at definere hvad kvalitet er.

Jeg mener det er svært at sammenligne Kina med Japan, for det første er der meget stor forskel på størrelsen af de to lande. For det andet er der ikke samme håndværkstraditioner i de to lande, og holdningen til arbejde er meget forskellig.

En Kinesisk tekniker, vil groft sagt, uden at tøve tage et job som sko-sælger på den anden side af gaden, hvis lønnen er bedre, ja han vil gøre alt hvad han kan for at hæve sin families levestandard.

De Japanere jeg arbejder sammen med har en helt anden holdning og stolthed i deres fag.
Jeg har mødt adskillige der har arbejdet i samme firma i pænt over 50 år.

Det er altså væsentligt når et firma skal prøve at opbygge kompetencer indenfor et eller andet.

Jeg siger dermed ikke at Japanernes tradition for at arbejde for et firma hele livet, er uden problemer.

For at komme tilbage til emnet, tror jeg ikke man skal være så bekymret hvis det er fra en seriøs producent (som andre også nævner).
Er et Helson til 2000,- dkk værd at reparere på om 10 år? Eller hvor lang tid der nu går før der skal skiftes dele i værket.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar

Beskeder i denne tråd
Service skåret ud i pap? (ETA) - af TH - 08-02-2016, 03:59 PM
RE: Service skåret ud i pap? (ETA) - af TioMalo - 08-02-2016, 04:39 PM
RE: Service skåret ud i pap? (ETA) - af TH - 08-02-2016, 08:21 PM
RE: Service skåret ud i pap? (ETA) - af TioMalo - 08-02-2016, 08:37 PM
RE: Service skåret ud i pap? (ETA) - af TH - 08-02-2016, 09:05 PM
RE: Service skåret ud i pap? (ETA) - af Krüger - 10-02-2016, 05:20 PM
Service skåret ud i pap? (ETA) - af peterkaa - 10-02-2016, 08:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)