10-02-2016, 01:57 PM
(10-02-2016, 01:27 PM)jk Skrev: Det er efter min mening slet ikke den vej, man skal gå med smart watches. De skal netop IKKE ligne almindelige ure. De skal have deres helt egen brugeroplevelse.
Vi kan jo ikke altid være enige, og det er vi så ikke her. Jeg tror snarere at man skal se på Apple Watch som en udvikling af det allerede store udvalg af diverse "smart" enheder, om det er telefoner, tablets, eller andet, og at køberne nok allerede er interesserede i yet-another-gadget. Det er absolut ikke ment negativt, og det er helt forståeligt, at det sker. Men jeg kommer aldrig til at købe et.
Den idé, som Huawei har med at starte deres design med, hvad man (man er her sådan nogen som mig) forventer af design på et ur, er jeg helt sikker på, er holdbar. Og brugeroplevelse er jo ikke kun design og udseende, det er også betjening, og her gætter jeg på, at Huawei såmænd er på linie med andre smart-devices, og derfor også Apple Watch. Der er nogle youtube videoer, der viser det.
Hvis man læser nogle anmeldelser af det, er der nogle af de samme kommentarer som Jack Foster har. Her er blot et par eksempler:
"The Huawei Watch gas gotten a fair share of praise for being the most beautiful smartwatch there is right now, and subjective as it may be, we're inclined to agree. Classical mechanical watch looks are the route to mainstream smartwatch adoption and Huawei was first to get it right."
"Overall, the Huawei watch is one fine timepiece with craftsmanship on par with a similarly priced traditional watch. As such it looks and feels of higher quality than the majority of smartwatch offerings out there."
"This is no rubber and plastic hatchet job - the Huawei Watch is stylish and well-made."
"The Huawei is attractive, comfortable, and most importantly of all, it looks and feels like a watch. I'm not embarrassed to wear this thing in public, and that's an important hurdle which the smartphone as a concept it starting to overcome."
Lad mig til slut lige sige, at jeg på ingen måde ønsker at reklamere for Huawei - jeg siger blot, at jeg mener, de i høj grad har fat i en idé, som tiltaler mange - ligesom Apple har det. De to kommer nok til at konkurrere betydeligt mindre om de samme kunder, end de gør, når det drejer sig om smartphones og tablets.
/Bjørn.
Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)