08-02-2016, 09:05 PM
(08-02-2016, 08:37 PM)TioMalo Skrev: Katastrofen lurer ikke bag hjørnet.
Det, jeg ikke nævnte før er at jeg ved at kineserne laver allerede nu, men i større grad når de er de eneste leverandører i fremtiden, kvalitets stumper til samtlige ETA værker.
Og kineserne kan. Problemet med og begrebet om "billigt kinaskrammel" er skabt af de vestlige indkøbere som vil i stedet for kvalitet have kvantitet, dvs. masser af billige vare. Og det har vi så fået.
Men de kan der og bare vent - når efterspørgsel er stor nok, laver de 1:1 kopier af alle de urværker man ikke kan købe stumper for frit fra schweiziske urproducenter.
Surf lige bland kinesiske urværksproducenter og prøv at bestille en vareprøve hjem. Vil du betale mere en $ 0.99 / værk, måske hele det fem eller tidobbelte, bliver du overrasket.
Nu ved jeg at denne holdning er ikke specielt populær bland urnørdter. Ingen behov derfor at modargumentere mig og fortælle hvor elendig kvaliteten er i kinesiske urværker.
Tiden viser...![]()
Mvh. John
Super og betryggende. Så er håbet bare at finde gode uafhængige urmagere. Jeg har fuld tillid til kvaliteten øst fra, man køber jo sælger / importør først og fremmest. Det bliver dog spændende at se et fuld fabriksservice fra f.eks. Breitling, for de store brands slipper nok ikke afsted med at sætte kinesiske reservedele i Schweiziske ure

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)