31-01-2016, 08:18 PM
(31-01-2016, 08:08 PM)KimT Skrev:(31-01-2016, 07:59 PM)MIC Skrev: Jeg synes i al fald at det er svært at begrunde, at det skulle være dette der gør, at uret løbende fremskrives. Som køber vil jeg umiddelbart forvente at uret har den alder der angives (hvilket i min optik er noget andet end hvornår der gives garanti fra).
Går du til en AD er det helt normalt at ure ligger på lager i en given tid lige fra en dag til flere år og dateres i papirerne den dag det handles. Det er salgstidspunktet der står i papirerne og aldrig produktionsdato. Reelt vil du aldrig kunne kende produktionsdatoen når du køber et ur hos en AD. Og beder du AD´en bestille et helt nyt hjem til dig, kan det jo teoretisk sagtens være at uret har ligget på lager i flere måneder hos producenten.
Det kan jeg også godt se og forstå, men som anført i mit svar til "Badhamster" er forskellen jo her, at det angives at uret er fra 12/2015 (hvilket det jo ikke er). Måske det bare er mig, men jeg vil umiddelbart mene, at man ved denne fremgangsmåde fremstiller uret som nyere end det reelt er. Men som skrevet i starten kan det jo være almindelig kutyme og så er det jo bare mig der skal lære at forstå og begå mig på urscenen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)