Seiko SKX173 ("the American SKX007")
Jeg har altid villet prøve en Seiko SKX007, idet det ifølge manges udsagn er (endnu) et Seiko ur, hvor man får rigtig meget for pengene - klassisk dykkerur design, simpelt men pålideligt mekanisk urværk (7S26) uden hack, men med day/date funktion.

Dog har jeg af en eller anden grund aldrig fået gjort alvor af det.

I denne uge befinder jeg mig så på Randolph Field Air Force Base i nærheden af San Antonio, Texas i forbindelse med arbejde - og som så mange andre gange, når jeg er på (amerikanske) baser i udlandet, så snuser jeg rundt i PX´en for at se, om der er noget spændende.

En del af mine ure, er købt i forbindelse med mit arbejde - således er min Pingo købt i PX´en i MOB Price i Helmand under en udsendelse og min Orange Monster er købt i PX´en på Sheppard Air Force Base, Wichita Falls, Texas - og på den måde, har disse ure en sjov og sentimental værdi for mig  Icon_smil

Denne gang falder jeg så over en Seiko SKX173 og urets skive og viserdesign falder straks i min smag, idet det skiller sig lidt ud fra den store mængde SKX007, man trods alt ser på håndled hjemme i Danmark og rundt i Europa.

Inden jeg besluttede mig for at hale muldvarpeskindet frem og købe uret, måtte jeg dog lige tilbage på værelset og google referencen - det viser sig, at uret bortset fra skiven og sekundviseren er identisk med SKX007. Som det kan ses på billedet, har uret rektangulære timemarkeringer i stedet for runde, samt to aflange trekanter ved siden af hinanden som markering for kl. 12 - derudover har den en old school "lollipop" sekundviser og det var næsten det, der afgjorde sagen for mig  Icon_blink

Men alt i alt, så er denne reference et friskt pust i forhold til de mange varianter af SKX007/009, man ser - min søgning på Google afslører så også, at uret udelukkende er lavet til det Nord Amerikanske marked, hvilket forklarer, at det ikke er et ur man ser så tit i Europa - en søgning på Amazon.com afslører så også, at det er en udfordring at købe et og få det sendt til Europa.

Altså ville jeg kunne slå 3 fluer med ét smæk - jeg kunne få afprøvet hvad al den hype omkring SKX007 er for noget OG samtidig få et ur, der ikke ses ofte derhjemme OG få et ur, som en slags souvenir fra mit besøg på basen  Icon_Up

Her kommer et par hurtige iPhone billeder, idet jeg ikke har en god linse til at fotografere ure, med til mit gode kamera på turen  Icon_smil

İmage

İmage

[/url][url=http://s191.photobucket.com/user/pbr_09/media/D8A17DFA-2712-4814-8FE3-FDEA8FF8DB79_zpstv9yarin.jpg.html]İmage

En sidebemærkning omkring den medfølgende gummirem, der nok bliver skiftet ud med en NATO rem, når jeg kommer hjem - remmen virker ved første indtryk tør og stiv, men er faktisk overraskende komfortabel, at have på. Slet ikke så stiv og ubehagelig som f.eks. standardgummiremmen til Citizen Pingo. 

Men jeg tror dog alligevel, at uret vil gøre sig bedre på en "Bond" NATO rem eller lignende  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af pbr - 28-01-2016, 10:18 PM
Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af KimT - 28-01-2016, 10:23 PM
RE: Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af pbr - 29-01-2016, 12:39 AM
Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af Batman - 29-01-2016, 05:55 PM
RE: Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af pbr - 29-01-2016, 11:16 PM
RE: Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af pbr - 30-01-2016, 01:01 AM
RE: Seiko SKX173 ("the American SKX007") - af pbr - 29-01-2016, 11:39 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)