IWC Boutique vs AD vs grey market
Efter at have set de fantastiske billeder fra SIHH, som JK har poster af de kommende IWC pilot modeller samt ikke mindst forskellige LE udgaver af BP, læste jeg lidt op på nettet omkring forskellige LE modeller.

Det slog mig, at nutildags bliver disse LE udgaver meget ofte udgivet i forbindelse med åbning af ny IWC flagship store/boutique (Boutique Exclusive), som senest set med Rodeo Drive udgaven af BP, samt den meget smukke PC udgave af BP ved åbningen af IWC Boutique i London:

İmage[Image: IWC_boutique_BigPilotQP_side.jpg]

Dette fik mig til at tænke, hvilke fordele der egentligt er forbundet ved at købe et ’almindeligt’ standard  IWC ur i en Flagship Boutique i forhold til AD eller grey market?

Jeg er med på at prismæssigt vil grey market oftest være billigst, hvorimod at købe et standard IWC i en boutique vel oftest vil være den dyreste løsning? Som jeg læser mig til på nettet gives der generelt ikke megen rabat i Boutiques i forhold til AD, og slet ikke i forhold til priser på grey market?

Men er der andre fordele ved at købe ur ved Boutiques end f.eks. ved ADs ud over blot en anden købsoplevelse? Får man mulighed for en bedre eller længere garanti? Kommer uret at være ’associeret’ til den givne Boutique som gør at man får bedre service fremadrettet? Eller som en strøtanke grundet det netop afsluttede SIHH2016, køber man f.eks. et standard IWC i en boutique, har man så større mulighed fremadrettet for at kunne blive inviteret til SIHH? Eller noget helt trejde som jeg ikke lige kan gennemskue/er klar over.....?

Eller er dise IWC boutiques primært myntet på high-end collectors for hvem det ikke betyder alverden at skulle betale 20-30K mere for et given standard ur, fordi dette samtidigt giver adgang til de mere specielle LE udgaver og diverse events?

Jeg har selv været i et par stykker af disse IWC boutiques og kigget (Zurich, London, New York), og butikkerne ser absolut lækre ud med en masser modeller på display, men er der principielt nogen specifikke fordele ved at handle i disse Boutiques for almindelige ur-interesserede som undertegnet? Specielt hvis man ikke nødvendigvis er på udkig efter en LE eller Boutique Exclusive model?
Svar

Beskeder i denne tråd
IWC Boutique vs AD vs grey market - af Kongelunden - 24-01-2016, 01:17 PM
RE: IWC Boutique vs AD vs grey market - af jk - 24-01-2016, 04:20 PM
RE: IWC Boutique vs AD vs grey market - af jk - 24-01-2016, 07:34 PM
RE: IWC Boutique vs AD vs grey market - af willy - 24-01-2016, 11:35 PM
RE: IWC Boutique vs AD vs grey market - af jk - 27-02-2016, 12:00 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)