Inspiration til næste urkøb
Hey alle
Jeg søger lidt hjælp i forbindelse med mit næste urkøb. Jeg er ingen ursamler eller overvejelser om at sælge mine ure igen. Køber kun nyt og helst fra en DK forhandler som jeg fysisk kan møde op i og tage mit ur med hjem.

Har i dag et Rolex Datejust II som jeg købte i 2014 og et Grand Seiko sbgj001 som jeg købte 2015.

Meningen var faktisk at stoppe med mit Datejust, da jeg altid blot har være en et-ursmand, men jeg må erkende at jeg blev bidt af det mekaniske og følelse af kvalitet på armen.

Er ingen rigmand og har blot en normal 8-16 løn, men alligevel har jeg lovet mig selv at have tre ure i alt inden kone, børn og hus æder mit budget op de næste 30 år.

Det sidste ur har jeg tænkt skulle være kronen på værket. Derfor er mit budget (dvs. mit mål for opsparingen dertil) på max 100k.
Jeg havde et Rolex Sub i stål/guld i tankerne, men jeg synes prisen blot stiger og stiger på Rolex og frygter lidt det når over 100 til næste år hvor jeg satser på at mit indkøb skal finde sted. Samtidig er det også lidt irriterende at skulle betale så meget mere for et ur blot pga. prisstigning og ikke pga. fornyelser eller bedre værk m.m. Derfor har jeg åbnet tankerne for at finde et andet mærke, men det er så her at jeg er kommet til kort.

Mit ønske er et ur med sort skive. Dato er dog et must. Dag er OK, men helst ikke stopur, gmt eller andet. Størrelse 40-41mm.

Nogle som har et bud på et mærke/model jeg skal se nærmere på?
Svar

Beskeder i denne tråd
Inspiration til næste urkøb - af Wolfgang - 22-01-2016, 04:29 PM
RE: Inspiration til næste urkøb - af Gert - 22-01-2016, 08:03 PM
RE: Inspiration til næste urkøb - af misiu - 23-01-2016, 12:10 AM
RE: Inspiration til næste urkøb - af Stensbjerg - 23-01-2016, 10:45 AM
RE: Inspiration til næste urkøb - af willy - 23-01-2016, 02:02 PM
RE: Inspiration til næste urkøb - af Stensbjerg - 23-01-2016, 01:39 PM
RE: Inspiration til næste urkøb - af TioMalo - 23-01-2016, 01:49 PM
RE: Inspiration til næste urkøb - af Wolfgang - 24-01-2016, 09:39 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)