15-01-2016, 07:21 PM
(15-01-2016, 04:16 PM)Krüger Skrev: Svar på tiltale – Fedt…Men jeg var nu ikke ud på at provokereYou are right,and i apologise for that.It is wrong just to assume something.I was not fair to you.
Priserne på sportsRolex er kun gået én vej de sidste mange år, så jeg tror at man ved at udvise tålmodighed nærmere skyder sig selv i foden idet man kommer til at betale mere for det samme ur om 3-6-9-12 måneder. Nu er det jo således at der er mange der ikke har lyst til at købe et ur i en privat handel udenfor landets grænser og så er der ikke ret mange andre steder at hente en bred reference end Chrono24. Der er i skrivende stund 3102 Rolex Submarinere (på tværs af referencer) til salg via Chrono24 og jeg tvivler på at der findes et andet sted på nettet hvor der er et samlet udbud der er lige så stort. Derfor er det vel også fair at vurdere markedsniveauet ud fra den platform – eller hvad? Findes der andre steder hvor prisniveauet bedre og nemmere kan gennemskues og hvor udbuddet er større og dermed har større validitet? I mine øjne må markedsprisen vel være gennemsnitsprisen på en konkret reference, taget fra den platform hvor udbuddet er størst. Så ved jeg godt at der også indenfor et konkret referencenummer kan være afvigere der er mere eller mindre værd pga skivevariationer etc, men alligevel. Enkeltstående auktioner hvor man kan være HELDIG at lande et ur til en skarp pris, har i mine øjne ingen værdi ifh til at fastslå markedpriser.
Så hvad hjælper det at du John åbenbart er ”well connected” og øjensynligt mere eller mindre nemt kan skaffe Sports Rolex til 3-5.000 under markedsniveauet, når du ikke vil fortælle om dem? Det vidner da netop om en person der ønsker at sidde på en guldgrube og ha den for sig selv. Hvis der vitterligt findes værktøjer eller steder på nettet hvor disse ure udbydes til priser som er markant lavere end eks Chrono24, så er det da unægtelig også underligt at du John øjensynligt er den eneste der kender til det? Det er jo ikke ligefrem første gang at spørgsmålet stilles – Og der er aldrig kommet noget konkret svar
Jeg er ikke PROF – Så absolut ikke, men jeg kender godt prisniveauet på sports Rolex – Og Willy, det er heller ikke fair at antage at en bruger som, bare fordi han er nyoprettet, ikke ligger inde med mindst lige så stor viden omkring samme emne…
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)