15-01-2016, 05:32 PM
(15-01-2016, 04:16 PM)Krüger Skrev: Svar på tiltale – Fedt…Men jeg var nu ikke ud på at provokere
Priserne på sportsRolex er kun gået én vej de sidste mange år, så jeg tror at man ved at udvise tålmodighed nærmere skyder sig selv i foden idet man kommer til at betale mere for det samme ur om 3-6-9-12 måneder. Nu er det jo således at der er mange der ikke har lyst til at købe et ur i en privat handel udenfor landets grænser og så er der ikke ret mange andre steder at hente en bred reference end Chrono24. Der er i skrivende stund 3102 Rolex Submarinere (på tværs af referencer) til salg via Chrono24 og jeg tvivler på at der findes et andet sted på nettet hvor der er et samlet udbud der er lige så stort. Derfor er det vel også fair at vurdere markedsniveauet ud fra den platform – eller hvad? Findes der andre steder hvor prisniveauet bedre og nemmere kan gennemskues og hvor udbuddet er større og dermed har større validitet? I mine øjne må markedsprisen vel være gennemsnitsprisen på en konkret reference, taget fra den platform hvor udbuddet er størst. Så ved jeg godt at der også indenfor et konkret referencenummer kan være afvigere der er mere eller mindre værd pga skivevariationer etc, men alligevel. Enkeltstående auktioner hvor man kan være HELDIG at lande et ur til en skarp pris, har i mine øjne ingen værdi ifh til at fastslå markedpriser.
Så hvad hjælper det at du John åbenbart er ”well connected” og øjensynligt mere eller mindre nemt kan skaffe Sports Rolex til 3-5.000 under markedsniveauet, når du ikke vil fortælle om dem? Det vidner da netop om en person der ønsker at sidde på en guldgrube og ha den for sig selv. Hvis der vitterligt findes værktøjer eller steder på nettet hvor disse ure udbydes til priser som er markant lavere end eks Chrono24, så er det da unægtelig også underligt at du John øjensynligt er den eneste der kender til det? Det er jo ikke ligefrem første gang at spørgsmålet stilles – Og der er aldrig kommet noget konkret svar
Jeg er ikke PROF – Så absolut ikke, men jeg kender godt prisniveauet på sports Rolex – Og Willy, det er heller ikke fair at antage at en bruger som, bare fordi han er nyoprettet, ikke ligger inde med mindst lige så stor viden omkring samme emne…
Om tålmodigheden: Tålmodigheden lige her betyder at hvis der lige nu er ingen "gode tilbud" indenfor det mærke og den model, man leder efter kan der sagtens være det om to - tre - fire - etc dage.
Når der blev skændt tidligere om samme emne var her et geni som skrev at "men der er jo ingen ur for det pris på chrono24" og det var så korrekt. Altså, ikke lige her & nu men allerede to dage senere var der...
Om referencerammen for priser: Har du en idé om hvor mange procent de nævnte priser på chrono24 er højere end reelle salgspriser ? Helt op til 15 - 20% ! Du kan nemt se / fornemme at der er rigtigt mange, specielt forretninger som sætter et ur for 30K til salg for 35K. "Går den så går den" hedder det vist på dansk. Og naturligvis gør sælgere det ! De har jo ikke en no profit organisation de arbejder med.
"Er der én (uvidende eller rookie ?) som kommer og betaler den forlangte pris, så lavede vi en god handel og vil de ikke betale mere end den +/- normale markedspris for varen, spørger de om der kan handles om prisen" er modus operandi hos stort set alle sydeuropæiske handlende. Og naturligvis hos rigtigt mange andre.
Og om at finde fingerpeg ang. de rigtige priser bestemte ure er handlet for, vil jeg anbefale historiske auktionsresultater (og husk at tilføje købersalær !) og måske bedst ebay - enten den engelske eller tyske. Og når man søger der, skal man huske at kun søge auktionsresultater, altså, ingen "BuyItNow". Mængden af handlede ure er så stor at alle "smuttere", både op og ned bliver jævnet af mængden af data.
Om det at være "Well Connected": Sikke noget vrøvl om at "ikke sidde alene på guldgruben og ikke dele sin viden". Et retorisk haltende manifestation af misundelse, intet andet.
Den viden man har er normalt samlet i løbet af lang tid. Måske handler man også - eller har handlet. Hvorfor i al verden skulle man dele sin viden med folk som ikke gider selv at sætte sig i brugen af søgemaskiner eller software for at søge ??? Vi taler her ikke om raketvidenskab men om noget, hvem som helst med ganske almindelig intelligens og lidt engagement kan tilegne sig.
Sig mig, kære anonym, hvis du havde recepten / blueprintet til at gætte dig til lottonumrene, ville du "dele din viden og ikke bare sidde alene på guldgruben" ???? Naturligvis ville du ej - medmindre du er en ikkeeksisterende gigaidealist eller lider af noget som har et latinsk navn og WHO diagnosenummer
Du siger: "Det er jo ikke ligefrem første gang at spørgsmålet stilles – Og der er aldrig kommet noget konkret svar"
Det har du ret i og bare for en god ordens skyld; der vil aldrig komme noget konkret svar bortset fra: Ta selv fat af skovlen og find ud af ting selv !
How ever og hvilken af de to fornævnte kategorier du hører til, jeg venter med spænding på en fremtidig GTG hvor du stiller op og kræver at ALLE og specielt f. eks. de handlende skulle straks offentliggøre deres kontakter så alle kunne nyde af dem og ingen sat alene ved fedtefadet og nyd egoistisk.
Jeg er imponeret (eller er jeg nu det ?): ikke en gang Kina under kulturrevolutionen nåede så langt i idéen om at dele det hele
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)