09-01-2016, 06:03 PM
(09-01-2016, 09:07 AM)willy Skrev:(08-01-2016, 10:45 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg synes, der er noget om sammenligningen med parfume; men jeg synes han fejler ved ikke som eksempel netop at vise, hvilket ur det er, han synes så dårligt om. Han synes også at mene, at de aviser, tidsskrifter, osv, der ind i mellem har en ligegyldig side om ure, mere seriøst bør lave egentlige anmeldelser. Men det er lidt naivt; han ved jo formentlig udmærket, at de ligegyldige sider sælger. Der ville vist ikke være meget salg, hverken i ure eller aviser, hvis Berlingske hver fredag havde Kristian Haagen til at anmeldte et ur, hvorimod der netop er salg i både parfume, biler, og biografbilletter.Yes you have a good point there.And i cannot agree with everything he says.But he does come with many other good points.I think the reason he does not mention that watch,is because he also is to close to the industry.And it just would not do,if he was not invited to anymore watch dinners
Ure er altså (desværre) nørdet eller rent show-off, som med det ukendte $$$ ur, han ikke kan lide.
/Bjørn
Det har nu absolut intet at gøre med de gratis middage. De ville han ikke miste pga. at være kritisk om et bestemte ur.
Hvis de ville holde ham fra truget, var det pga. at man ikke turde bakke op en mand som var en utilregnelig og potentiel tilsviner af mærker / modeller / bestemte designs han ikke kunne lide. Og at være kritisk eller at gå totalt bersærk er alligevel to forskellige ting.
At bøje den fra ståltråd: Man ville stoppe middagsinvitationer ligeledes hvis han havde en vane at lave pruttelyder og obskøne tegn når et bestemt mærke eller ur blev nævnt. Hvis det alligevel skete, var det IMHO en tynd forklaring at han bagefter påstår at "jeg blev bortcensureret fordi jeg var kritisk".
Men når alt det nu er sagt, vil jeg straks anbefale at vi prøver at gætte os til det mærke / ur, Jack Forster så sublimt svinede til (det var meget underholdende skrevet !).
Vi har nogle konkrete fingerpeg så som overdreven maskulinitet, størrelsesforhold som er i ubalance og meget høj pris.
Ikke meget, men nok om at vi kan begynde at kaste med mudder.
Jeg begynder og vi kan hver komme med to gæt:
- Hublot Big Bang eller King Power i YG / WG / Platin og, hvis nogensinde lanceret, med diamanter
- Breitling Chrono Cockpit R/G m. diamanter på skiven og lynetten eller en af deres STORE dykkermodeller i guld (med diamanter hvis muligt)
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)