08-01-2016, 06:39 PM
(08-01-2016, 05:34 PM)Miwes Skrev: Her bliver vi nødt til at stoppe et øjeblik![]()
Som du rigtig oplever er det vigtige parametre i oplevelsen at ikke bare kassen er en god oplevelse, men også den viden omkring hvad der ligger inde i uret.
(...)
Du kan sagtens finde den "woble-effekt" ved langt dyrere ure, når det kommer til et Valjoux 7750 der jo roterer som ind i helv...
(...)
Sorry! jeg ved ikke om det giver mening, men kan ikke rigtig finde bedre formulering på min vinkel.
Det giver rigtig fint mening, tak for det lange svar!
Da Creative Watches i østen har tilbudt at tage uret retur hvis jeg er utilfreds med dets "woblen", havde jeg høfligt mit ur med den forbi min lokale urmager.
Han er en forholdsvis "dårlig sælger" og siger oftest sin - enddog - meget ærlige mening om de spørgsmål, jeg præsenterer ham for.
Han roste Orient uret, kunne den fulde historie om Japan, Seiko og mærkets popularitet i østen - samt, at uret af (for ham) ukendte årsager ikke sælges i Dk.
Han erkendte at uret lamer forholdsvis meget, nævnte også at endnu dyrere mærker larmer endnu mere.
Jeg har besluttet at beholde uret, om ikke andet så for sjov.

(08-01-2016, 06:34 PM)baun Skrev: De ser fine ud. Glasset på Orienten ser perfekt ud på uret og giver et look så er herligt.
De er ca 40 mm i diameter begge to ikke?
Jo.
Certina 40mm
Orient Bambino 40.5mm
Begge 21mm mellem horn/rem.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)