Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,..
Her bliver vi nødt til at stoppe et øjeblik Icon_e_surprised

Som du rigtig oplever er det vigtige parametre i oplevelsen at ikke bare kassen er en god oplevelse, men også den viden omkring hvad der ligger inde i uret.

Hvis vi nu kigger på de mærker hvor uret er udstyret med super kvalitet omkring kasse, visere og skive....det er hvad vi ser, og så kommer vi til hvad der gemmer sig i maven på uret.

Førhen hvor ure ofte ikke havde den åbne bagkasse med et "vindue" ind til herlighederne, talte vi om at det kun var urmageren der fik fornøjelsen og man som bruger blot kiggede på resten og blev fornøjet over nøjagtigheden af værket og ellers gik man vist ikke meget op i hvilken kaliber der lå i uret, med mindre man var ur-nørd.

Du kan sagtens finde den "woble-effekt" ved langt dyrere ure, når det kommer til et Valjoux 7750 der jo roterer som ind i helv...

Så er der det med glasset der var ofte tale om et af "plast" produkt der blev ridset....plexiglas kalder vi det, men kært barn har mange navne og nogle sværger stadig til det look der er med et glas af plastik.

Så er det spørgsmålet om du også ser på de ure der koster tre gange så meget ???

Hvornår bliver det den rigtige feel og til hvilken pris Icon_e_biggrin1

Det er sjovt med denne verden og jeg synes det er fedt at se de mange niveauer herinde af ure fra en tusse til spidsen af en jetjager, som man siger Icon_blink

Personligt er jeg ret ligeglad hvor meget man har givet for sit ur, men vi er ude over at det vigtigste er at vise tid, med alle de andre muligheder vi har for at aflæse tid, så når alt kommer til alt er det den rette fornemmelse og hvad det må betyde for vores glædes-rus når uret bæres og ikke at forglemme et historisk aspekt i det at bære ur.

Sorry! jeg ved ikke om det giver mening, men kan ikke rigtig finde bedre formulering på min vinkel.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 03-01-2016, 04:36 AM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Bjørn H. - 03-01-2016, 10:31 AM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 03-01-2016, 03:32 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 03-01-2016, 10:19 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af runzuk - 03-01-2016, 07:55 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 03-01-2016, 10:54 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 03-01-2016, 11:41 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 04-01-2016, 06:49 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 04-01-2016, 10:03 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 04-01-2016, 08:58 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 05-01-2016, 09:37 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Gert - 05-01-2016, 09:49 PM
RE: Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,.. - af Miwes - 08-01-2016, 05:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)