Gode ure - mærker med gode in house værker
TopClocks: Helt enig i din vurdering; men for lige at præcisere en anelse: Nomos har pt. 13 (mere eller mindre) forskellige urværker, hvor Alpha er ét af dem.

Generelt synes jeg, at det ser det ud til, at de er ved at skifte alle deres modeller over til DUW urværk - og dermed over til selv at have designet og produceret.

Ellers differentierer strategien sig vel ikke alverden fra andre mærker - in-house i deres dyreste modeller, og "standard"-værker med ekstra af finish i basis-modellerne. Nomos producerer så selv de fleste dele - men som overskrift passer førstnævnte vel meget godt.

Jeg er nok også lidt farvet i min tilgang, da jeg er meget begejstret for Nomos, og ejer da også et Tangente og Weltzeit. Så tag gerne mit input med et gran salt:-)

Ville gerne udvide med en Club; men så skulle det være LE-modellen til Timeless med blå skive. Forhåbentlig bliver det design bredere tilgængeligt på et tidspunkt.

Og hvad angår størrelse på Nomos, så husk, at de syner større på håndleddet; og hornene er forholdsvis lange. Så min anbefaling vil være at gå 1-2 mm ned ifht, hvad i er vant til.

//Michael
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Gode ure - mærker med gode in house værker - af Bjørn H. - 03-01-2016, 10:36 AM
RE: Gode ure - mærker med gode in house værker - af Bjørn H. - 03-01-2016, 12:37 PM
RE: Gode ure - mærker med gode in house værker - af T79 - 05-01-2016, 02:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)