03-01-2016, 05:58 PM
(03-01-2016, 01:18 PM)P.N. Skrev: Det lyder som om du er blevet dårligt vejledt hvis en urmager kasserer den omtalte kaliber. Jeg vil betragte uret som et særdeles robust og sikkert arbejdsur.
Det er som om nogle urmagere får røde knopper når de får japanske ure i hænderne og som om de personligt skal sørge for at den schweiziske urindustri overlever. Lidt underligt at folk vil bruge tid og kræfter på at tale ting ned. Jeg tror det gælder alle brancher hvor en mærkevare- problematik er gældende.
Mvh.
P.N.
Tak for det input.
Problemet var mest at reparation på eller udskiftning af værk beløb sig til mere, end uret kunne købes til nyt.
Selv opgaven med at indkøbe et donor ur med fx 7S26, ville være dyrere end at købe et nyt Seiko 5 (indberegnet at jeg ikke selv kunne foretage operationen).
Selvfølgelig har det ikke været mit ærinde at starte den evindelige kamp mellem automatisk kontra quartz - vi alle ved at det er et spørgsmål om religion!!
Jeg hælder mest til Quartz i mit prisleje, og vil værdsætte bud på hvad man for de penge (eller mindre) kan få i stil med de ure, jeg har linket til i toppen. :)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)