01-01-2016, 09:24 PM
Citat:Ha ha, jeg tror den helt primære forskel er at Tissot ikke signalere lækkert luksus og dyrt. Omega, IWC, Breitling, Tudor og selvfølgelig især Rolex sender dissse signaler - ellers er der såmænd ikke den store forskel. Men man kan jo altid købe et ur med in house værk - eller stærkt modificeret værk, så kan man jo forklare prisforskellen med det, selvom vi nok er nogen der mener at Omega 8500 ikke kan koste mere end 2 K mere at lave end ETA værket i det Tissot du kigger på.
Jeg betaler selv glædeligt for navnet og det sus af lukssus der følger med, men bilder mig ikke ind at jeg får så meget mere end det, når jeg betaler merprisen for et Omega ifht et Certina.
Skal jeg nævne en ting der tæller er det at man kun kan bære et ur, så livet er for kort til uinteressante ure på armen. Men jeg finder bunkercaf urectil under 5 K interessante.
Jeg tror også, at jeg efter lidt længere tid med mekaniske ure gerne vil betale for "suset" ved et dyrere ur.
Det skal så nok bare være en anden type ur end dykker-ur. Lige nu og her er det robustheden ved dykker-urene, der tiltaler mig. Jeg forbinder det ikke så meget med luksus.
Men hvis jeg ender med at have en lille samling af ure, så skal der da være mindst ET dykkerur i den
(01-01-2016, 09:01 PM)KimT Skrev:(01-01-2016, 08:43 PM)Miwes Skrev: Jeg roder altid rundt i lunette og drejekrans, men en lunette er vel den faste ramme rundt om glasset og drejekransen ser vi ofte på dykkerure, hvor den er i 60 eller 120 klik.
Drejekrans er et fordansket udtryk.
Lünette er ordet, også på dykkerure hvor den kan drejes
Men så har dykker-urene vel 2 lynetter. En til at holde på urglasset og en anden, drejelig, ovenpå?
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)