Top 10.
Super tråd, og som du skriver er det rigtig godt til inspiration, når man nu er ved at planlægge opsparingsstrategien for det kommende år  Icon_smil

Jeg byder lige ind med mine semirealistiske og temmelig subjektive bud:

1. Omega Speedmaster Pro - moonwatch. For mig er dette ikonet over dem alle, og temmelig højt på ønskelisten. Skulle jeg vælge vil det nok blive en prisoverkommelig 3750, 311 eller 145022, da jeg synes bedst om hexalitglasset og den faste bagkasse.

2. Rolex Sub. Tja uddødelig og klassisk design, som passer til ALT. Kvaliteten kan ingen vidst heller sætte spørgsmålstegn ved. Skulle jeg vælge må det blive en no-date med den gamle kasse fx. 14060

3. Omega Seamester 2254. I mine øjne den smukkeste diver, som findes derude, og jeg fatter ikke at det design er udgået???

4. JLC Master Calendar. Ikke et ur, som jeg ser mig selv komme til at eje foreløbelig, MEN... Når jeg engang går på pension og bliver træt af sportsure, så kunne jeg ikke forestille mig et bedre tidsfordriv, end at sidde med kaffen og lade sig betage af dette smukke ur, og fascinere af komplikationerne, fra et mærke med så meget historie.

5. Sinn U1. Mere tool bliver det ikke, kompromisløs, unikt og ikke mindst funktionelt i en fantastisk grad.

6. Seiko skx007. Klassisk design, billig pris og perfekt suplement til kassen, til hverdagsbrug, beater eller bare all-rounder. Nok også det ur, jeg har set oftest anbefalet, som førstegangs køb her på forum.

7. Bretiling Navitimer. Unikt, ikonisk og smukt på sin egen måde. Tvivler på, at jeg nogensinde for fingrene i et, da andet vil trække mere, men måske kunne man lande et Sinn 903. (Sinn købte i sin tid rettighederne til Navitimer-designet).

8. Casio G-shock. Ikke meget horologi, men kunne man forestille sig en urkasse uden et kvarts/digital ur, som kan bruges, når der skal graves i haven, hugges brænde mv. Her kunne man også have skrevet Pingo på (den har jeg selv), men Casio tilbyder bare uendelig meget i funktioner og design.

9. Jeg burde her skrive noget mere Seiko på. Der er bare så meget at vælge i mellem i hver sin prisklasse, Shogun, MM300, GS. Det er svært når vi diskuterer value for money, fordi der er så mange subjektive parametre, men Seiko bliver altid nævnt, og i min verden med god grund.

10. Vintage Omega cal 30. For 2000-4000 kroner, kan man købe sig et stykke urhistorie, som man kan glæde sig over resten af sit liv. Det er ganske vidst ikke 44 mm på armen, men som dress kan det gå, og som samlerobjekt, er det måske ikke unikt i sig selv, men alligevel fascinerende.

Rigtig godt nytår.

M.v.h. Thomas
Svar

Beskeder i denne tråd
Top 10. - af Stensbjerg - 27-12-2015, 11:59 AM
RE: Top 10. - af cfnissen - 27-12-2015, 01:25 PM
RE: Top 10. - af Stensbjerg - 27-12-2015, 02:46 PM
RE: Top 10. - af KimT - 27-12-2015, 06:11 PM
Top 10. - af HG - 27-12-2015, 08:44 PM
RE: Top 10. - af jacobzimmer - 27-12-2015, 09:56 PM
RE: Top 10. - af Krüger - 31-12-2015, 12:06 PM
RE: Top 10. - af TH - 01-01-2016, 02:44 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)