27-12-2015, 06:11 PM
Hmm, det er et stykke tid siden jeg lavede den øvelse, men.....here goes.
De 10 ure som jeg gerne så i min kasse (et par af dem har jeg allerede) i dag.
P.s. Havde det været et 12´er havde jeg lige kunnet få plads til Omega 300M og Glashütte Original PanoMaticLunar, men det var det jo ikke
De 10 ure som jeg gerne så i min kasse (et par af dem har jeg allerede) i dag.
- Rolex Submariner (ref.16610). Mere klassisk bliver det bare ikke og et mere velegnet ur til hverdagsbrug har jeg svært ved at finde. Dette er allerede i kassen og jeg har svært ved at forestille mig at skulle være foruden.
- Rolex Daytona (sort skive). Et ur jeg altid har ønsket mig og af et ur fra Rolex leverer det på alle fronter (for mig). Design og kvalitet er lige i skabet på dette fantastiske ur.
- Rolex Daytona (fuldguld med mørk skive). Det er simpelthen fordi jeg er så gangsta at jeg ikke kan leve uden et Rolex i fuldguld. Og så synes jeg bare at Daytona er et fantastisk ur (hvis nogen skulle være i tvivl) og et i guld kunne være super fedt.
- Seiko Arctura Kinetic Titanium. Dette ur er allerede i kassen og var en 30 års fødselsdagsgave fra min hustru, hvilket selvfølgelig gør det til en 100% keeper.
- PP 5980 (udgået model med blå skive). Et ur der i mange år har stået meget højt på min drømmeliste og stadig gør det. Desværre er priserne stukket helt af og det er nu udenfor min rækkevidde, med mindre der skal nedprioriteres nogle andre ting og det ønsker jeg ikke.
- Lange 1 (gerne i roseguld) Også et ur jeg altid har været vild med, men aldrig har haft penge til. Måske en eller anden dag det vil lykkedes. Under alle omstændigheder er jeg vild med det.
- F.P.Journe Chronometre Bleu. TOP lækkert ur fra FPJ som er en kommende klassiker der med sin kasse i tantalum og smukke blå skive virkelig er en perle.
- Longines Legend Diver. Ligesom mit Seiko så er dette ur en gave fra min hustru, denne gang i 40 års fødselsdagsgave og det vil selvfølgelig også altid have en plads i kassen.
- IWC Pilot (ref.3717). Jeg har altid været glad for IWC´s pilot ure, men desværre er de fleste for store til min smag, hvorfor det er godt man stadig kan finde ref. 3717 som er den perfekte størrelse til mig (42mm)
- RM005. Vildt fedt Richard Mille i titanium som jeg altid har fundet fascinerende og som klart har en plads på drømmelisten. Dette vil dog kræve en lidt anden økonomi end min og er heller ikke min første prioritering skulle der dumpe et par 100K ned i mit skød. Ikke desto mindre fortjener det en plads i min 10´er.
P.s. Havde det været et 12´er havde jeg lige kunnet få plads til Omega 300M og Glashütte Original PanoMaticLunar, men det var det jo ikke
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)