Ur stetoskop
Uden at ville forsvare produktet, vil jeg da mene at hvis uret er i den position man vil måle, er det da lyden fra værket der forplanter sig i urkassen man måler og hvis mikrofonen er følsom nok, vil den fange det. Som vist på deres hjemme side kan du placere mikrofonen foroven/forneden m.v. i den position uret skal være i og den vil måle det.

Jeg købte en af de billige kineser kasser, og den blev dømt til umuligt at kunne fungere ordentligt da den kun koste en brøkdel af de prof. modeller. Det viste sig så at den målte det samme som de dyre i direkte sammenligning, nå men så kunne den da ikke måle Coaxial gang, men til et GTG hos blev det testet og det gik fint..... Det eneste jeg har oplevet af begrænsninger er med store dykkerure men en meget kraftig urkasse at den få gange kan få problemer med at fange signalet, hvilket indikerer at de prof. modeller sikkert har en bedre mikrofon.

Når jeg har så store ure (lommeure og bordure) min ikke kan gabe over det, ligger jeg dem da bare ovenpå vibrografen (mikrofonen) og det virker da fint.

Hvis de er specificeret til at måle med en nøjagtighed på nedenstående er de vel testet op mod noget prof. udstyr og de tolerancer tror jeg selv en urmager kunne leve med:

Rate variation: -1000s/d to +1000s/d (+/- 0.1 sec/day)
Amplitude : 80° to 360° (+/- 1°)
Beat error : 0 to 10 milliseconds [ms] (+/- 0.1 ms)
Lift angle : Adjustable from 10° to 90°
Svar

Beskeder i denne tråd
Ur stetoskop - af RoyOdense - 26-12-2015, 09:18 PM
RE: Ur stetoskop - af TDN - 26-12-2015, 10:53 PM
RE: Ur stetoskop - af RoyOdense - 26-12-2015, 11:21 PM
RE: Ur stetoskop - af Geodoc - 27-12-2015, 03:55 PM
RE: Ur stetoskop - af TDN - 27-12-2015, 04:55 PM
RE: Ur stetoskop - af maclerche - 29-12-2015, 08:06 PM
RE: Ur stetoskop - af P.N. - 30-12-2015, 12:30 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)