Hjælp til identifikation af ur - "Le Pion"
Hej Bjørn10 og velkommen til,

Du har jo selv svaret for det meste i sit spørgsmål.
Hvis man ved google søgning ikke kan finde info om pågældende mærke så er det sandsynligvis fordi det er jo heller ikke et urmærke.

Der findes et hav af "urmærker" og sikkert andre produkter hvor man får trykt et "cool" navn og prøver at få det solgt.

Jeg mindes lidt "urmærker" som Kompass og Louis Boule (håber jeg har stavet rigtigt). Disse var af lignende oprindelse (ingen kunne finde noget brugbar info om deres oprindelse) og de havde påståede vejl. priser der var 4-5 gange højere end de priser ure handledes i. Formål var sandsynligvis (for intetanende), at få ham/hende til at tro, at man har købt et "dyrt" ur billigt. Her er uret dog vurderet kun til 1500 men det er også 3-4 gange for meget ifh. urets værk og finish (dømt fra billeder fra Lauritz). Og jeg mindes, også at have set Kompass ure på Lauritz så mon ikke dette også er en fællesnævner. 

Men hvis du synes, at uret er "ganske flot - og billigt" så har du ikke brug for vores mening. Køb og afprøv uret på hånden. Del gerne dine observationer og du har også 30 dages returret hos Lauritz så det er næsten risikofrit.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hjælp til identifikation af ud - "Le Pion" - af dwndler - 17-12-2015, 04:02 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)