Rolex calibre 1210 eller stumper....
(16-12-2015, 03:29 PM)stenstrupigen Skrev: På den anden side er det heller ikke fedt at købe et værk som er slidt og går i 1 - 2 år og så går det derefter meget dårligt.

Hvis man ikke har betalt så meget for uret, så er 7.000 - 10.000 kr for et service måske det værd. De svinger en del i pris på nettet. 10.000 - 30.000 kr.

Men PN har jeg også hørt en del om så prøv eventuelt ham. Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det.

For at bøje den af ståltråd Nicholas; jeg anbefaler at købe et gammel værk fra f. eks. eBay for reservedeler, ikke at erstatte det nuværende værk... (suk!)

Service hos Rolex er absolut godt. MEN absolut ikke 600-1000 CHF værd, bortset fra to undtagelser; man opererer med relativt ubegrænsede midler eller at man hedder Onkel Fjols.

@ royodense: Hvis du vil være fri for det bøvl nogle påstår det er at købe et værk for reservedeler, har jeg ligeledes kun hørt godt om bruger PN her. Send en PB til ham.

"Det må jo en urmager til få at bestille dele uanset hvor henne, samt for at samle det" Hvad mener du med det, Nicholas ?? Rolex dele kan urmagere ikke bare bestille fra fabrikken, hvis det er det du mener ??
Bortset fra en lille håndfuld vakse urmagere, f. eks. her, har en alm. urmagere ZERO idé om hvor man køber reservedele, hvis man ikke kan få dem fra Lindholt eller et lignende sted fra. Dog kan de samme urmagere - som regel  Icon_blink - nemt servicere diverse ETA kalibre og værker som er baseret på disse. Man skal selv vide hvilken slags opgaver man giver til folk. Så bliver man ikke skuffet.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Rolex calibre 1210 eller stumper.... - af TioMalo - 17-12-2015, 09:35 AM
Rolex calibre 1210 eller stumper.... - af KimT - 19-12-2015, 09:16 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)