Det er ikke størrelsen det kommer an på...
#23
Interessant tråd - med MANGE flotte billeder.

Fra min interesse for mekaniske ure blev vakt i 2009, har de ure, jeg har ejet, haft et gennemgående fællestræk; de har været STORE :)

Interessen begyndte med et ORIS TT1 Diver, som måler 47 mm.
İmage

Uret blev dog solgt, da jeg er betaget af Omega, og særligt deres Planet Ocean-modeller. Jeg købte en 45,5mm-version, som jeg stadig ejer.
İmage

Jeg ønskede en beater og valget faldt på Seiko 'monster' med sine 42mm. Jeg bruger aldrig uret, og det sælges derfor snart.
İmage

Eftersom jeg kun havde haft ure med sorte skiver, ville jeg prøve noget andet, og et hvid-skivet Breitling Steelfish X-plus blev købt (44 mm).
İmage

Uret er rigtig fedt, men jeg købte det brugt og kunne ikke leve med brugssporene. Derfor blev uret solgt og samme model blev købt med sort skive - og i 'mint condition'. Dette ur ejer jeg stadig.
İmage

Så fik jeg øje på/for Panerai, som pt. er mit foretrukne urmærke. Jeg købte et 44mm PAM177.
İmage

Dette blev dog solgt, da jeg ikke blev gode venner med det manuelt optræk, og i stedet udskiftet med/opgraderet til er 47mm PAM305.
İmage

Så mens mine præference stadig er store ure, så har jeg bevæget mig mht vægt. Mens jeg startede ud med at foretrække stålure på ditto lænke, så foretrækker jeg nu titaniumsure pga vægten, gløden og varmen.
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - af Black Seal - 13-04-2013, 08:18 PM
Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - af Black Seal - 14-04-2013, 06:59 AM
Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - af Black Seal - 14-04-2013, 08:57 AM
Re: Det er ikke størrelsen det kommer an på... - af Sociologen - 14-04-2013, 08:59 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)