15-12-2015, 11:51 AM
(15-12-2015, 11:40 AM)TioMalo Skrev: Lækker klokke. Er mest til sporture i stål men sådan ét ville jeg gerne have som søndagsur![]()
Spørgsmål: Jumbo Omegaer. Hvorfor ? Hvad er historien bag dem bortset fra at fabrikken lavede urkasser i forskellige størrelser og at der sikkert har gennem tiderne været en mindre efterspørgsel for store ure ?
Mølbak, som er lært på Omega i Schweiz, fortalte mig for længe siden om trend der var opstået i Portugal i primo 50´ene ang. store urkasser som forklaring for Omega jumbo´er - og 38 / 40mm ER stor når standarden var 32 - 34mm !
En af Omega-boof´s her som ved mere om sagen ?
Mvh. John
Year John - men du ved - et type ur til hver sin tid!
Jeg er jo også selv til Sports ure i stål - du ved nok jeg har lidt af hvert - fra de helt små mm ure til 46mm Big pilot...
Jeg tror nu ikke der er så meget hokus pokus bag udover de sædvanlige markeds mekanismer der gjorde at det var de små ure der dengang var den generelle trend og så kunne de få vovede særlinge
Jeg har en del af disse Omega Jumbo ure - både i stål og også i guld - de gør det nu meget godt på armen synes jeg!
Dog har jeg ingen andre jumbo'er der kommer i nærheden af denne her hvis vi snakker tilbehør...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)