04-12-2015, 04:04 PM
Det er umagen værd at tjekke Tranberg Ures hjemmeside. Det er et gammelt velrenommeret firma. Kurt Tranberg arbejdede på Omega fabrikken og mens jeg kendte ham, for mange år siden, var han passioneret Omega-fan og en fantastisk dygtig håndværker. Det er få forretninger der nævnes når der er brug for service Tranberg Ure kan anbefales.
hilsen
P.N.
hilsen
P.N.
(03-12-2015, 07:04 PM)Gustav Skrev: Først stor tak til Kim og P.N. for ulejligheden med at svare
Det har af forskellige årsager trukket lidt ud med at få uret indleveret til urmager, i dette tilfælde Tranberg på Gl. Kongevej. Forinden havde jeg forsøgt at banke uret mellem håndfladerne uden at det hjalp. Status ved indleveingen var altså stadig at uret vandt ca 10 min i døgnet.
I dag har jeg fået uret tilbage, og urmagerens kommentar var, at der ikke umiddelbart syntes at være problemer med værket. Det er blevet justeret så nøjagtigt som det kan lade sig gøre og det har nu gået ca 1. døgn hvor det har vundet en smule, formentlig under 30 sekunder, så det er bestemt godkendt. Jeg håber det fortsætter
Det er ikke noget der har holdt mit barnebarn vågen at uret vandt. Når jeg ringede for at høre hvordan uret gik, svarede han, at det går da fint. Nærmere adspurgt viste det sig at uret var 30 min. foran.
Jeg kan varmt anbefale Tranberg ure. Der er en rigtig fin atmosfære i forretningen og alt urmagerarbejde foregår i salgslokalet, hvor de gerne tegner og forklarer, hvordan et ur er skruet sammen.
Denne operation ville enhver urmager kunne klare, men jeg har fået lavet rigtige vanskelige ting derinde til min meget store tilfredshed

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)