30-11-2015, 09:38 PM
(30-11-2015, 09:33 PM)ultoman Skrev: Tak fordi du satte nogle ord på dit valg af ur.
Og puha for en samling, den kan ikke andet end kalde på respekt :)
Med din kærlighed til navitimeren i mente, så giver det, for mig, også mere mening at du endte med JLC'en, da de efter min mening har flere "tillægsord" til fælles.
Jeg har selv været tæt på at købe lillebroren Master Compressor Chronograph'en, et par gange. Det ur var faktisk det første ur jeg havde i hånden der gav mig den der wouw effekt, hvor jeg blev opmærksom på finish og den kvalitet som ure i den prisklasse kan have.
Var taget ind for at kigge på et IWC pilot ur, hvor urmanden så hev JLC'en frem (måske det var lidt unfair for IWC'en), I min jagt på mit første rigtige ur.
En af de ting som virkelig taler til mig på uret, er noget som jeg faktisk normalt ikke bryder mig om, nemlig tallene. Der er et eller andet over dem, fonten, størrelsen, faktisk er jeg lidt i tvivl om hvad det er præcist der får dem til at trigge mig.
Hvor er det også befriende at høre du går imod mainstream.
Tror faktisk det er en god øvelse, der tvinger en til at lytte nærmere efter ens egne følelser/smag.
Har engang selv købt et ur, baseret på det grundlag, og den købsproces sendte mig ud på en rejse jeg idag ikke vil være foruden. Apropos den anden tråd om branding mm.
Vh Ulrik
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har også "lillebror", det har jeg haft i 8 år, og det har aldrig svigtet.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)