15-11-2015, 07:30 PM
Den med 1963 vil jeg gerne udfordre, da jeg ejer et med De Ville på skiven fra 1962, og har ejet andre samt set mange andre fra før 1963, prøv at lave en Google søgning i billeder, med Seamaster De Ville 1962 og en med Seamaster De Ville 1961. Tror ikke man kan sige det generelt skærer i 1963, der fandtes mange referencer i De Ville. Skulle være meget mærkeligt hvis sort set alle i de årgange har fået sat en originale serviceskiver i med De Ville på :-)
(15-11-2015, 07:03 PM)Skovgaard Skrev: Først og fremmest: Tillykke - Seamaster De Ville fra 60´erne er - uanset udgave - nogle af de lækreste vintage-ure, du kan komme i nærheden af.
Du har allerede fået god hjælp af landets mest vidende Omega eksperter ovenfor. Dateringen kan ske ud fra værkets serienummer, men det kræver, at uret skilles ad.
Skal man komme det lidt nærmere, er der fingerpeg i urets design:
Jeg mener at "De Ville" først kom på skiven i 1963. Før da stod der bare "Seamaster", skrevet med det specielle "Coathanger-S", man lige kan ane på Thomas´ billede af 14750.
Uret er derfor tidligst fra 1963.
På bagsiden kan man se, at både "Seamaster" og "Waterproof" står indenfor ringen. På tidlige udgaver var der i stedet et Omega-symbol indenfor ringen, og "Waterproof" var placeret udenfor ringen, under denne. Se billede nedenfor:
Det er aldrig lykkedes mig at fastslå nøjagtig hvornår Omega ændrede denne praksis, men uret på billedet hævdes at være fra 1965.
Jeg har selv et 166.020 (Automatic med dato) fra 1966, og det har samme design på bagsiden som dit. Jeg vil derfor tro, at dit ur er fra perioden 1966-1969.
Mvh
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)