Hvordan med mønsterbeskyttelse på design
(15-11-2015, 10:57 AM)Miwes Skrev: Jeg har forsøgt at finde ud af hvordan det ligger med beskyttelse af ure og deres design.

Selv har jeg haft en del ure, som har lånt mere eller mindre af andre og ikke mindst hvis jeg kigger på mit Revue Thommen Chrono, der jo i den grad har lånt...bl.a. viserne, hvor timeviseren er med den lille mercedes stjerne, for slet ikke at glemme drejekransen, der ofte er en tro kopi af Rolex.

Jeg er godt klar over at navnet kan man beskytte, men hvad med resten af uret..?

Kan man frit kopierer Dials, kasse, lænker osv. osv.

Kan man overhovedet beskytte f.eks. Omega's Broad Arrow visere eller hvad med den lille trekant i drejekransen og perlen.

Har nogen viden på det område så hører jeg gerne nærmere.

Jeg synes også det er yderst interessant at høre lidt om. Jeg har jo ikke været "dykket" ned i denne verden særlig længe, men efter erværgelsen af mit sub, er jeg blevet utroligt overrasket over hvor mange "Rolex efterligninger" der findes. Jeg har sat "" på, da jeg i virkligheden ikke er klar over om det er Rolex'et man efterligner. 

mvh mig

Rolex 114060 classic
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvordan med mønsterbeskyttelse på design - af ohmymega - 15-11-2015, 02:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)