12-11-2015, 06:16 PM
(12-11-2015, 05:33 PM)Rune B Skrev: Jeg ved emnet har været oppe mange gange og min holdning so far har været at "går det præcist, så skal det ikke til service".I like to treat a watch just like anything else that runs on oil.I have heard of Rolex watches that have run for twenty years without a service.But not being a watchmaker,i do not know how much wear to the components this causes.I personally always get any mechanical watch i own,serviced at least within 7 years.And this time interval is of course dependent on how much i use the watch.
For nylig var jeg ved Klarlund for at få spændt skruerne i lænken på mo 116710LN. Jeg fik ham til at tjekke hvordan det gik, resultatet var +0 med front op og -1 på siden. Jvf. min egen definition trænger det altså ikke til service.
Han sagde dog noget der fik mig til at tænke. Den svingede 300 grader hvilket han mente var lige i overkanten og tydede på manglende smøring. Hans anbefaling var service inden for et år.
Hvad er jeres holdning, er det fordi han også er sælger eller bør det få et service?
Uret er fra 2010 og købt brugt af en af de anerkendte danske brugthandlere i Juni i år, og er i ganske nydelig stand.
Sent from my iPad using Tapatalk
This question pops up all the time.And we get lots of opinions.The opinions i respect the most,are from the people who service our watches.Ask several watchmakers,and get a few opinions.In the end it is down to finding a watchmaker who is not just in it for the money.Just like a car mechanic its a matter of trust.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)